Häpeä pieruista hyväilyjen aikana
Minulle on käynyt kaksi kertaa niin, että kun olen rentoutunut täysin poikaystävän hyväilyjen aikana, minua on alkanut pierettää hirveästi. Olemme olleet yhdessä vasta vähän aikaa. Tilanne on ollut vaikea. Pieru ei ole päässyt, mutta en ole voinut nauttia. Pelkään, että poikaystävä huomaa sen, jos juttu toistuu vielä. Olisi kamala häpeä, jos pieru tulisi. Mikä voisi auttaa minua ongelmani kanssa?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Pierun tuleminen uudessa suhteessa tai intiimeissä tilanteissa saattaa hävettää. Seksiin kuuluvat monenlaiset äänet, myös joskus noloksikin mielletyt äänet. Pieru on osa kehon luonnollista toimintaa, jota ei tarvitse hävetä tai pelätä.
Pieru saattaa päästä tilanteissa, joissa keho rentoutuu. Moni muukin on päästänyt vahingossa pierun hyväilyjen tai muun seksin aikana. Jos pierun tulemista alkaa jännittää, saattaa nautinnon kokeminen heikentyä. Halutessaan on mahdollista testata, olisiko asentojen vaihtamisesta apua hyväilyjen/seksin aikana. Jos tilanne jännittää, voi myös yrittää ennen intiimejä tilanteita välttää ruoka-aineita, jotka aiheuttavat ilmaa vatsaan. Mieluummin kuitenkin antaa kehon rentoutua, vaikka sitten vahingossa tulisikin pieru.
Pieruun kannattaa suhtautua huumorilla, mikäli pieru sattuisikin tulemaan joskus. Poikaystäväsikin tietää, ettet päästänyt pierua tahallasi. Kun toisesta välittää, osaa asiat laittaa myös oikeaan mittakaavaan ja suhtautua tilanteeseen ymmärtäväisesti. Poikaystävälleen on tärkeää puhua, jos tilanne vielä jännittää sinua. Mikäli et kehtaa ottaa asiaa suoraan puheeksi, voi toiselle sanoa, että jännität kehosi reaktioita rentoutuessa ja jos jotakin noloa tapahtuisi, toivot poikaystäväsi olevan huomioimatta asiaa.
Kaikki menee hyvin jatkossa, joten voit rauhassa nauttia poikaystäväsi hyväilyistä. Mikäli kaipaisit enemmän neuvoja ja tukea tilanteeseesi, olet tervetullut juttelemaan asiasta tarkemmin neuvontapuhelimeen.
Neuvonnan tiimi