Harrastin seksiä viikko sitten (7 päivää tänään jo kulunut) ja...
Harrastin seksiä viikko sitten (7 päivää tänään jo kulunut) ja terskaan ja esinahan yhteen kohtaan ilmestyi noin muutamia päiviä seksikontaktin jälkeen punaista jälkeä, ei näyttäisi haavaumalta mutta jotenkin outo, niinkuin ihoa olisi raapiutunut pois ehkä jopa, mutta entiedä paremmin. Kohta on melko arka jos yrittää koskettaa esim vessapaperin kanssa. Kondomia ei siis ollut käytetty. Ja mainitakseni, on ollut kyse suu sekä vagina seksistä. muun muassa nielu oli kipeä n. 2 päivää sitten.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Suojaamattoman seksin jälkeen on hyvä käydä seksitautitesteissä. Seksitaudeista voit lukea lisää täältä.
Koska sinulla ihomuutoksia, on suositeltavaa varata aika lääkärille. Lääkäri osaa tutkia ja kertoa paremmin mistä voisi olla kyse tuossa jäljessä. Jos kyseessä on seksitauti, niihin on onneksi olemassa lääkehoitoa, joten ei hätää. Seksitautitesteihin mennessä on hyvä kertoa, minkälaista seksiä on ollut, jotta näytteet voidaan ottaa näiltä kaikilta limakalvoalueilta. Jos esimerkiksi on tehnyt suuseksiä toiselle osapuolelle, on otettava näyte nielusta.
Seksitaudit voivat tarttua kaikenlaisessa seksissä, jossa on ollut limakalvokontakti. Seksitaudeilta voi suojautua käyttämällä kondomia ja suuseksisuojaa.
Oona Turunen