Hei!
Olen 15 vuotias poika. Onko normaalia että kun näen 30-40 vuotiaan hyvämuotoisen naisen haluan harrastaa hänen kanssaan seksiä. Miten naista kannattaisi lähestyä ja onko se laillista vai tuleeko naiselle ongelmia jos jäämme kiinni?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On normaalia haluta harrastaa seksiä puoleensavetäviksi kokemien ihmisten kanssa iästä tai muodoista riippumatta. Fantasioissa jokainen saa kiihottua mistä vaan. Fantasioissa kiihottava asia voi olla myös sellainen, jota ei tosielämässä haluaisi tai voisi toteuttaa.
Suomessa on käytössä suojaikärajaa koskeva lainsäädäntö, josta voit lukea lisää täältä. Lain mukaan aikuinen, joka harrastaa seksiä alle 16-vuotiaan kanssa syyllistyy seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Lain tarkoitus on suojata alle 16-vuotiaita nuoria aikuisten seksuaalisilta ehdotteluilta ja seksuaalisilta teoilta eli seksuaaliselta kaltoinkohtelulta. Suojaikäraja on korkeampi (18 vuotta), jos vanhempi osapuoli on auktoriteettiasemassa nuoreen nähden, esimerkiksi opettaja, nuoriso-ohjaaja, terveydenhoitaja tai valmentaja. 15-vuotiaan ja 30-40 vuotiaan välillä tapahtuvasta seksistä olisi siis rikosoikeudellisia seuraamuksia.
Voit kuitenkin huoletta nauttia kiihottavista mielikuvista ja esimerkiksi sooloseksistä fantasioiden parissa itseksesi. Mukavia hetkiä!
Sonja Vesanen & Maria Vihlman