Hei! Haluaisin kertoa naiselle fantasioistani, keskustella asiasta ja miten ne...
Hei! Haluaisin kertoa naiselle fantasioistani, keskustella asiasta ja miten ne voisi toteuttaa mutta en tiedä kenelle puhua joten mistä saan apua molempiin ongelmiin luottamuksellisesti?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva huomata, että olet uskaltanut ottaa ensimmäisen askeleen fantasioista puhumiseen kertoessasi tilanteestasi täällä. Ihmisillä on erilaisia fantasioita ja niissä ei ole mitään pahaa. Kaikki eivät päädy toteuttamaan fantasioitaan, joillekin riittää pelkkä mielikuva oman pään sisällä. Fantasioista puhuttaessa ihminen voi tuntea olonsa hyvin haavoittuvaksi ja siksi on ymmärrettävää, että omista fantasioistaan puhuminen voi tuntua vaikealta. Et siis ole tilanteessasi yksin, sillä moni muukin pähkäilee samoja asioita.
Oletteko aiemmin pystyneet juttelemaan kyseisen naisen kanssa ylipäätään seksiin liittyvistä asioista? Joillekin voi olla aluksi helpompaa jutella seksuaalisuuteen ja seksiin liittyvistä seikoista ihan yleisellä tasolla, jolloin tarkempien toiveiden ottaminen puheeksi voi helpottua myöhemmin. Jutusteluhetkeksi voi yrittää valita jonkin mahdollisimman rennon ja rauhallisen tilanteen, jolloin molemmilla olisi aikaa kuunnella ja tulla kuulluksi. Joitakin saattaa myös helpottaa omien toiveiden hahmottaminen paperille ja siten miettiminen ensin itse, miten ja millä sanoilla kertominen tuntuu juuri itsestä luontevimmalta. Fantasioista kuuleminen voi saada aikaan monenlaisia tunteita. On kuitenkin mahdollista, että toinen osapuoli voi suhtautua asiaan ihan myönteiselläkin mielellä ja uskaltautuu kertomaan myös omia toiveitaan.
Jos kaipaat vielä tukea tai neuvoja tilanteessasi, voit soittaa neuvontapuhelimeemme tai varata ajan seksuaalineuvojan luota. Meillä Sexpossa voit jutella tilanteestasi luottamuksellisesti ja avoimesti. Halutessasi voit olla yhteydessä meihin myös kumppanisi kanssa, autamme teitä mielellämme. Yhteystietomme löydät täältä. Toivottavasti löydät sinulle sopivan keinon jutella fantasioistasi ja niiden toteuttamisesta.
Maija Nieminen