Hei, harrastimme poikakaverin kanssa seksiä aluksi ilman kondomia mutta hän...
Hei, harrastimme poikakaverin kanssa seksiä aluksi ilman kondomia mutta hän laittoi sen kuitenkin lopuksi. Vähän tämän jälkeen otimme ” uusintakierroksen” ilman kumia mutta hän ei lauennut. Poikakaverin ei siis lauennut sisääni mutta onko mahdollista että siittiöitä on päässyt sisääni silti? Onko raskaus siis mahdollista?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kaikissa seksin muodoissa on hyvä muistaa kondomin käyttö, kuten olettekin tehneet. Parhaimman ja varmimman ehkäisysuojan saa silloin, kun kondomi on koko ajan peniksen päällä ollessaan vaginassa. Ihan häviävän pieni raskauden riski on, mikäli penis on suojaamattomana sisällä ja sisään pääsee esimerkiksi esiliukastetta, eli ns. touhutippoja. Kuvauksestasi päätellen et luultavasti kuitenkaan ole raskaana, sillä laukeamisen aikana poikaystävälläsi kuitenkin oli kondomi ja toisella kerralla hän ei lauennut sisääsi.
Mikäli kuukautisia ei kuuluisikaan jostain syystä niiden oletettuna alkamispäivänä, kannattaa heti tehdä raskaustesti, jotta voidaan sulkea pois ainakin raskauden mahdollisuus syynä kuukautisten viivästymiselle. Todennäköisesti voit kuitenkin olla huoletta raskauden mahdollisuuden suhteen. Jos asia vielä askarruttaa, voitte yhdessä kääntyä terveydenhoitajan puoleen, joka neuvoo teitä varmasti. Halutessanne voitte myös yhdessä poikaystäväsi kanssa tutustua penis-vaginayhdyntään ja ehkäisyvälineisiin liittyviin artikkeleihimme.
Maija Nieminen