Hei, koen olevani onneton ilman anaaliseksiä, mutta vaimoni ei enää...
Hei, koen olevani onneton ilman anaaliseksiä, mutta vaimoni ei enää tahdo. En osaa muuttaa omia halujani ja olen siksi alkanut fantasioimaan avioerosta, mutta vaimoni ei pidä siitä. Kumpikaan meistä ei halua erota. Mitä voisimme tehdä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksuaalisten halujen ja mieltymysten eriparisuus suhteessa on tavallista. Hienoa, jos olette pystyneet puhumaan asiasta kunnioittavaan sävyyn.
Kun mieltymyksissä on suuria eroja, kumpikaan ei halua tehdä myönnytyksiä omalta puoleltaan eikä ero ei ole vaihtoehto, voivat pariskunnat joskus yhdessä tuumin päätyä esimerkiksi siihen, että seksiä voi tehdä sovitusti myös suhteen ulkopuolisten henkilöiden kanssa. Apuna voi toimia myös se, että omaa mieltymystään saa vapaasti toteuttaa sooloseksissä. Jokaisella on oikeus sooloseksistä nauttimiseen, vaikka olisikin parisuhteessa. Anaaliseksistä voi nauttia myös fantasioimalla tai pornon avulla. Anaalin hyväilyä voi tehdä myös itselleen tai käyttää erilaisia seksileluja.
Myös seksuaalineuvonnasta voi olla apua. Ulkopuolisen keskusteluavun tuella voitte koittaa löytää teille sopivan tavan nauttia seksistä molempia tyydyttävällä tavalla.
Oona Turunen