Hei, kysyin mistä syystä haluan että vaimoni olisi toisen minua...
Hei, kysyin mistä syystä haluan että vaimoni olisi toisen minua penikseltään kookkaamman miehen kanssa. Häntä sytyttää ajatus fantasiatasolla ja haluaisi kyllä , mutta epäröi kuitenkin. Fantasia on ehdoton virike seksuaaliseen kanssakäymiseen, en saa muulla tavoin erektiota. Potenssi onkin ikäni takia vähenemässä ja erektio ei ole yhtä kestävä kuin ennen. Minulla on pieni siitin, erektiossa n 13 senttiä. Johtuuko tämä haluni siitä tunteesta että itse en voi tyydyttää rakasta vaimoani tarpeeksi?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että palasit vielä taustoittamaan tilannettasi. Kuten mainittua, fantasiat ja kiihottumisen tunteet syntyvät aivoissa ja siksi mitään yksiselitteistä syytä eri fantasioille on vaikeaa antaa. Taustalla tosiaan voivat olla halu katsella ”salaa” kumppania, tabuksi mielletty teema tai jotkin muut monimuotoisemmat syyt. Joskus itse tietää parhaiten, miksi kyseinen fantasia saa aikaan kiihottavia tunteita.
Kertomasi asiat erektiokyvyn suhteen ovat luonnollisia, mutta toki ne voivat harmittaa. Onko sinulle kehittynyt kuvaamasi fantasia vasta sitten, kun sinulle on tullut erektiovaikeuksia? Fantasioissa ei ole mitään väärää ja jos ne virittävät oikeaan tunnelmaan, kannattaa fantasiointia jatkaakin sen verran, mikä tuntuu hyvältä. Peniksesi koko kuitenkin on aivan tavallinen erektiossa, joten siitä ei ole syytä kantaa huolta.
Hienoa, että olette keskustelleet fantasioistasi vaimosi kanssa. Jos fantasian toteuttaminen käytännössä ei innosta häntä, voitte halutessanne kokeilla fantasian toteuttamista roolileikin tai muutoin mielikuvien tasolla. Erektion ylläpitämiseen on kehitetty myös erilaisia seksivälineitä, joita voi tarvittaessa kokeilla. Lisäksi lääkärin puoleen on aina luvallista kääntyä erektioon liittyvissä asioissa.
Sinua voisi helpottaa neuvontapuhelimeen soittaminen tai ajan varaaminen seksuaalineuvojan luota. Tällä tavoin tilannettasi ja fantasioitasi on mahdollista käydä läpi perusteellisemmin. Meihin saa olla yhteydessä myös vaimon kanssa, jos siltä tuntuu. Yhteystiedot löydät täältä.
Neuvonnan tiimi