Hei. Minua kiinnostaisi tietää saako mitään bakteereja tai jälkitauteja, jos...
Hei.
Minua kiinnostaisi tietää saako mitään bakteereja tai jälkitauteja, jos leikin tyttöystävän kanssa sylkileikkejä. Minä siis ottavana osapuolella. Minun rinnalle on syljettu, mutta haluisin myös että suuhuni sylkäistään ja pakotetaan nielemään sylki. Myös kiinnostuksen jalkoihin, sukkiin ja kenkiin omaavana haluaisin että tyttöystävä valuttaisi sylkeä kengälle ja pakottas nuolemaan. Purukumin ottaminen pois kengänpohjasta kiinnostas myös. Onko mitää riskei?

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Syljellä leikkiminen kuvaamallasi tavalla ei ole sen riskialttiimpaa kuin suutelukaan. Seksitaudit tarttuvat suudellessa heikohkosti, poikkeuksina lähinnä herpes ja uusimman tiedon mukaan tippuri. Kenkien nuolemista koskevaan kysymykseen olemme vastanneet hiljattain ja löydät vastauksen täältä.
Aina silloin kun olemme tekemisissä toisten ihmisten kanssa, on pieni riski tartuntatautien (esim. flunssa) leviämiseen, jos jompikumpi/joku porukasta on infektoitunut. Ainoa tapa suojautua ihan kaikilta ihmisestä toiseen tarttuvilta taudeilta olisi eristäytyä täysin kaikista ihmiskontakteista. Tämä on miltei mahdotonta ja hyvin harvan mielestä toivottavaa.
Voit siis nauttia ja iloita kuvailemistasi leikeistä siinä missä muistakin sinulle hyvää oloa tuottavista elämän osa-alueista. Jos sitten kävisikin niin, että jonkin tartunnan saisit niin mitä todennäköisimmin se paranisi itsestään ja jos ei niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä tautiin olisi olemassa toimiva hoito. Koska seksitaudit ovat usein oireettomia, on fiksua käydä testeissä jos on ollut mahdollisuus saada tartunta.
Maria Vihlman