Hei, mitä apua teiltä voisi saada, mies on entinen alkoholisti,...
Hei, mitä apua teiltä voisi saada, mies on entinen alkoholisti, ollut juomatta yli 20 v, nyt kuitenkin hakee seksiä n 1 kk välein exältä, vaikka meillä kaikki hyvin seksin alalla, 10v olemme olleet yhdessä. Luin että addikti siirtyy esim alkoholista urheiluun ehkä voisi siis seksiin myös ? onko teillä vertaistukiryhmää , keskusteluapua tms, miten hän voisi tulla käymään, tai luulen ettei suostu yksin, että me kahdestaan tulisimme käymään, jos teillä ei ole tätä palvelua mistä apu ?kiitos !

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
On melko yleistä, että parisuhteessa olevilla ihmisillä voi olla erilainen ymmärrys suhteen säännöistä tai esimerkiksi siitä, kenen kanssa ja miten seksiä on ok harrastaa. Toisistaan eroavat käsitykset voivat ymmärrettävästi aiheuttaa epäselvyyttä ja mielipahaa. Oletteko jutelleet miehesi kanssa avoimesti seksuaalisista tarpeistanne ja toiveistanne sekä suhteenne säännöistä? Mitä kumpikin toivotte parisuhteeltanne? Entä parisuhteenne seksuaalisuudelta? Millaista sopimusta haluatte noudattaa seksin harrastamisen suhteen?
Addiktiivisesta seksikäyttäytymisestä voidaan puhua silloin, kun henkilö ei pysty hallitsemaan seksuaalista toimintaansa ja se aiheuttaa kärsimystä ja haittaa henkilölle itselleen. Ulkopuolinen tai läheinen ei näin ollen voi määritellä, onko ihmisellä seksiriippuvuus vaiko ei.
Joskus suhteen säännöistä ja seksielämästä keskusteleminen voi herättää vahvoja tunteita ja tuntua siksi hankalalta. Tällaisessa tapauksessa esimerkiksi seksuaali- tai pariterapiasta voisi olla apua. Näiden palveluiden saatavuus vaihtelee hieman paikkakuntakohtaisesti, mutta myös etäyhteydellä saatavia palveluita on olemassa. Kannustaisimme sinua, tai mikäli miehesikin kokisi keskustelun hyödylliseksi niin teitä yhdessä soittamaan puhelinneuvontaamme. Puhelinkeskustelun aikana tilannettanne voitaisiin pohtia tarkemmin ja juuri teille sopivaa tukea miettien.
Neuvonnan tiimi