Hei! Mulla on aika tiukka esinahka. Lisäksi mun terska on...
Hei! Mulla on aika tiukka esinahka. Lisäksi mun terska on ihan yliherkkä. Pystyn kyllä vetämään nahan taakse löysänä, mutta kun penis seisoo niin se sattuu. Osaatteko auttaa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jos peniksessä on kipua, olisi hyvä käydä lääkärissä. Lääkäri arvioi tilanteen ja mahdollisen yliherkkyyden.
Terskan herkkyys on yksilöllistä. Peniksen puhtaudesta huolehtiminen on hyvä hoitaa pelkästään vesipesuilla. Pesuaineet voivat kuivattaa ja ärsyttää herkkiä ihoalueita, lisäksi voi olla tarpeen ihon rasvaus hajusteettomalla ja herkälle iholle tarkoitetulla perusvoiteella varsinkin talviaikaan.
Itseä häiritsevää kireyttä voi hoitaa monin tavoin. Esinahka voi tarvita säännöllistä venytystä ja lääkäri voi myös kirjoittaa reseptin kireyttä helpottavaan voiteeseen. Voidetta kannattaa itse pyytää, jos lääkäri ei sitä ehdota. Voiteen kanssa voi käyttää silikonirenkaita, jotka hellävaraisesti venyttävät esinahan suuta. Silikonirenkaita voi tilata ulkomailta. Jos kaipaat keskustelutukea tai lisää tietoa, voit olla meihin yhteydessä ajanvarauslomakkeen kautta.
Esinahasta voi lukea lisää tästä artikkelistamme.
Neuvonnan tiimi