Hei. Mun oikeaan kivekseen sattuu masturboinnin aikana. Kipua ei läheskään...
Hei. Mun oikeaan kivekseen sattuu masturboinnin aikana. Kipua ei läheskään aina tule, mutta välillä. Kipu voi olla kovaakin ja orgasmin jälkeen kivekset ja terska särkee ja tuntuu kuumotusta. Sukupuolitaudit ovat testattu ja tulos oli negatiivinen. Voisiko esim. eturauhastulehdus aiheuttaa tätä? Tai liiallinen ”mekaaninen ärsytys”? Kipu lähtee hetken kuluttua orgasmista. Kiitos vastauksesta!

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että haluat huolehtia terveydestäsi ja olet jo sulkenut pois seksitautien mahdollisuuden käymällä testeissä. Liiallinen mekaaninen ärsytys saattaa aiheuttaa kipua sukuelinten alueella, mutta yleensä kyse on lähinnä hankauksesta johtuvasta ärsytyksestä. Äkkinäiset tai liian rajut otteet voivat myös aiheuttaa kipua, mutta tämäkään ei välttämättä vastaa kuvaamaasi tilannetta. Mainitsemasi eturauhastulehdus voi aiheuttaa siemensyöksykipuja ja kipua saattaa tulehduksen aikana tuntua esimerkiksi kiveksissä. Onko sinulla ollut kuumetta tai oireita, jotka ilmenevät muulloinkin kuin masturbointiin liittyen? Viestisi perusteella kyseessä voisi olla pohtimasi eturauhastulehdus tai jokin muu tulehdus, mutta tilanteen voi todeta ainoastaan lääkäri.
Kivuista on ikävää kärsiä ja siksi olisikin tärkeää olla yhteydessä vielä lääkäriin asian tiimoilta. Tilanteeseen on saatavilla eri hoitomuotoja, joten asian selvittämistä ei kannata pitkittää. Jos haluat keskustella enemmän tilanteestasi, voit aina olla yhteydessä neuvontapuhelimeemme. Toivottavasti voit jo paremmin ja löydät sinulle sopivan auttamismuodon.
Neuvonnan tiimi