Hei! Olen 15-vuotias poika ja en uskalla vetää esinahkaani kokonaan...
Hei! Olen 15-vuotias poika ja en uskalla vetää esinahkaani kokonaan terskani taakse, koska minua pelottaa että frenulumini katkeaa..
En ole koskaan ennen vetänyt kokonaan terskan yli, mutta olen jo vuosia venytellyt pissaamisen yhteydessä esinahkaani, koska pienenä esinahkani oli hyvin kireä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokainen penis on yksilöllinen. On tavallista, että esinahka voi olla kireä. Mukavaa kuulla, että olet huolehtinut siitä venyttelemällä. Väkisin ei esinahkaa kannatakaan vetää taakse, joten olet toiminut aivan oikein, kun olet ollut varovainen sen kanssa. Tästä artikkelista voit lukea lisää esinahan venyttelystä. Säännölliset venyttelyt yleensä helpottavat kireyttä.
Frenulum on ihopoimu, joka kiinnittää esinahan terskaan. Osalla frenulum voi olla lyhyt ja tuntua sen vuoksi kireältä vietäessä esinahkaa taakse. Jos tunnet kipua tai frenulumista tulee verta, on hyvä käydä lääkärillä. Frenulumille voidaan tarvittaessa tehdä pidennysleikkaus, jossa sen sijaintia muutetaan. Jatka siis rauhassa esinahan venyttelyä, tutkaile frenulumia ja tarvittaessa ole rohkeasti yhteydessä lääkäriin.
Neuvonnan tiimi