Hei. Olen 16v poika ja aamuerektioni ovat puuttuneet jo pitkään....
Hei. Olen 16v poika ja aamuerektioni ovat puuttuneet jo pitkään. Seksuaaliset haluni ovat vähentyneet ja itsetyydytyksessäkään en saa enää yhtä hyvää erektiota kuin ennen.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Erektioon liittyvät vaikeudet eivät lainkaan ole tavattomia miesten keskuudessa, myöskin nuorilla voi tällaisia tilanteita ilmetä.
Erektiovaikeuksiin liittyy monia eri syitä, esimerkiksi diabetes, verenpainetauti, erilaiset lääkkeet tai päihteiden käyttö. Millainen elämäntilanteesi noin muutoin on? Erektiokyky voi olla altis erilaisille stressitekijöille. Erektion puuttuminen voi myös itsessään aiheuttaa stressiä tai ahdistusta. Joskus voi käydä niinkin, että yksi epäonnistumisen kokemus voi johtaa pelkoon, että seuraavallakin seksikerralla erektio laskee. Syntyy tietynlainen epäonnistumisen kierre, joka lannistaa vielä enemmän ja erektion saaminen vaikeutuu.
Vaihtelut erektion voimakkuudessa sekä aamuerektioiden puuttuminen ovat aivan tavallisia ilmiöitä. Myös seksuaalisessa halukkuudessa voi välillä tapahtua muutoksia, riippuen esimerkiksi omasta elämäntilanteesta ja terveydentilasta. Kerroit kuitenkin, että erektiot ovat puuttuneet jo pitkään ja itsetyydytyksessäkään et saa yhtä hyvää erektiota kuin ennen. Jotta tilannettasi saataisiin selvitettyä paremmin, sinun olisi hyvä jutella asiasta terveydenhoitajan kanssa, joka voi varmistaa, että sinulla on fyysisellä tasolla kaikki kunnossa. Koska tilanne voi aiheuttaa monia tuntemuksia myös psyykkisellä tasolla, sinua voisi hyödyttää soittaminen neuvontapuhelimeemme, jossa tilannettasi voitaisiin käydä läpi syvemmin. Mitään syytä pelkoon tai häpeään ei ole, joten toivottavasti löydät juuri sinulle sopivan avun.
Neuvonnan tiimi