Hei. olen 19v nainen. Sain ensimmäisen orgasmin vasta. Ongelmani on...
Hei. olen 19v nainen. Sain ensimmäisen orgasmin vasta. Ongelmani on se että mulla valuu pissaa kun saan orgasmin. Mistä tämä johtuu?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On hienoa, että olet löytänyt uuden puolen seksuaalisuudestasi. Yhdynnän tai itsetyydytyksen yhteydessä voi karkailla virtsaa; tämä on luonnollista, eikä siitä aiheudu vaaraa mahdolliselle kumppanille. Seksin aikana virtsankarkailuun voi vaikuttaa esimerkiksi stimuloinnin määrä, voimakkuus tai tietyt asennot, jotka aiheuttavat rakolle ärsytystä.
Ilmeneekö sinulla muissakin tilanteissa virtsankarkailua? Joillakin ihmisillä virtsarakon kaulan ja virtsaputken lihakset saattavat antaa tavallista helpommin periksi ja virtsaputki avautuu. Rakon lihasten samanaikainen supistuminen edesauttaa virtsan karkaamista. Syyt ovat kuitenkin aina yksilöllisiä ja vain lääkäri osaa sanoa täysin tarkasti, mistä tilanne johtuu kunkin ihmisen kohdalla. Jotkut ovat saaneet tilanteeseensa apua lantionpohjan lihaksiston harjoitteista sekä eri liikuntalajeista, kuten kävelystä tai joogasta. Lisäksi ennen seksin harrastamista voi käydä tyhjentämässä rakon, jotta virtsamäärä orgasmin aikana olisi pienempi.
Orgasmin hetkellä keho voi erittää virtsan sijaan myös ejakulaationestettä, joka muistuttaa virtsaa. Neste on kuitenkin yleensä kirkasta ja hajutonta. Jos siis sinusta tuntuu, että kyse voisi sittenkin olla ejakulaatiosta, voit tutustua aiheeseen täältä.
Tilanne saattaa herättää monenlaisia tuntemuksia, joista voi jutella esimerkiksi terveydenhoitajan kanssa. Myös meidän neuvontapuhelimeemme on aina sallittua soittaa, olemme täällä sinua varten.
Neuvonnan tiimi