Hei, olen ihastunut minun kaveriporukassa olevaan tyttöön. Meillä on identtinen...
Hei, olen ihastunut minun kaveriporukassa olevaan tyttöön. Meillä on identtinen musiikkimaku ja olemme muutenkin hyvin samanlaisia, samat kiinnostuksen kohteet, samat lempiruoat jne., ja autamme toisiamme aina, ennen toisia. Mutta koska rakastuin viime lukuvuonna samassa kaveriporukassa olevaan toiseen tyttöön ja se ei mennyt mihinkään. En haluaisi samanlaista ”awkwardiutta” kuin edellisen ihastukseni kanssa. Olemme lähes parhaita kavereita joten en haluaisi laittaa näin hyvää kaverisuhdetta jäi

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On ymmärrettävää, että ihastumisesta kertominen mietityttää, etenkin, kun kyseessä on hyvä kaveri. Tiedätkö, onko hänellä enemmänkin kuin kaverillisia tunteita sinua kohtaan? Voihan asiaa kysellä kautta rantain, esimerkiksi tiedustelemalla, onko hän ihastunut kehenkään ja voisiko hän hypoteettisesti olla kiinnostunut seurustelusta jonkun kanssa.
Millaiset välit sinulla tällä hetkellä on entisen ihastuksesi kanssa? Ihmisiäkin on erilaisia, eli vaikka kertoisit tunteistasi nykyiselle ihastuksellesi, eivät välit välttämättä jäisi vaivaannuttaviksi, toisin kuin aiemmin kävi. Usein aikakin tepsii näissä tilanteissa, eli vaikka kertoisit tunteistasi ja et saisi vastakaikua, tuo elämä monesti mukanaan niin paljon uusia kokemuksia, ettei lopulta pelkkänä kaverina pysyminen toisen tahdosta tunnu sittenkään niin pahalta.
Voisiko sinua helpottaa keskusteleminen jonkun kaveriporukan ulkopuolisen ihmisen tai läheisen aikuisen kanssa? Yleensä toiselta voi saada uutta näkökulmaa asioihin ja tukea, päätitpä tehdä miten tahansa. Tänne on koottu myös ihmissuhteisiin ja seurusteluun liittyvää tietoa, joita voi halutessaan tutkia. Tsemppiä sinulle!
Maija Nieminen