Hei, Olen lapsena (arviolta 5-8v)leikkinyt samanikäise serkkuni kanssa seksileikkejä, jotka...
Hei,
Olen lapsena (arviolta 5-8v)leikkinyt samanikäise serkkuni kanssa seksileikkejä, jotka olivat kutakuinkin niin lähellä yhdyntää kuin lapsilla voi olla. Pippeli laitettiin pimppiin siis jollakin tavalla ja siinä makoiltiin hetken. Leikit tuntuivat molempien mielestä kivoilta, ja kielletyiltä. Olen tuntenut tapahtuneesta paljon häpeää ja huolta, että onko normaalia. Asia nousee mieleen aina vähänväliä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Lasten väliset seksileikit ovat varsin yleisiä, monilla on niistä jonkinlaisia kokemuksia lapsuudesta. Jos molemmat lapset ovat leikissä vapaaehtoisesti mukana ja se tuntuu molemmista kivalta, ei tapahtuneesta ole syytä kantaa huolta. Tapahtuneessa ei ole myöskään mitään häpeällistä. Lapsi on luontaisesti utelias ja kiinnostunut omasta ja toisten kehoista.
Seksileikit saattavat aikuisena kuulostaa hurjalta ajatukselta, mutta lapselle kyse on leikistä sekä omaan ja toisen kehoon tutustumisesta. Lapsi voi kokea leikit jännittävinä sekä kiihottavina ja joskus myös kiellettyinä, sillä seksuaalisuuteen voi liittyä usein häpeää, joka on siirtynyt sukupolvelta toiselle.
Oona Turunen