Hei.olen miettinyt että onko masturbointi ok,siinähän menee siittiöitä hukkaan joista...
Hei.olen miettinyt että onko masturbointi ok,siinähän menee siittiöitä hukkaan joista voisi syntyä vauva.Voinko vielä masturboida ?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että pohdit asioita eri näkökulmista. Oman kehonsa kosketteleminen ja masturbointi on aivan sallittua.
Ihmiskeho tuottaa noin 150 miljoonaa siittiötä päivässä, raskauden alkamiseen taas tarvitaan periaatteessa vain yksi siittiösolu. Siittiöiden tuotanto jatkuu aina murrosiästä kuolemaan saakka, toki siittiöiden tuotanto vähenee ikääntyessä. Näin tarkasteltuna siittiöitä menee hukkaan niin yhdynnässä kuin sellaisenakin päivänä, jolloin ei saa siemensyöksyä ollenkaan. Vaikka jossakin vaiheessa olisi oma lapsi toiveissa, ei masturbointia siis tarvitse lopettaa etukäteen.
Yleisesti ottaen oma maailmankatsomus määrittelee sen, mikä on sallittua ja mikä ei. Siksi onkin hyvä välillä pohtia elämän isoja kysymyksiä. Jos masturbointi tuntuu sinusta miellyttävältä ajatukselta, voit halutessasi harrastaa itsetyydytystä. Jokaisella on myös oikeus olla masturboimatta, mikäli tämä itsestä tuntuu sopivalta ratkaisulta. Koska seksuaalisuus voi herättää laajojakin pohdintoja, voit halutessasi soittaa neuvontapuhelimeen, jossa on mahdollista käsitellä asiaasi syvällisemmin.
Neuvonnan tiimi