Hei, Olen ollut parisuhteessa jonkin aikaa nykyisen naisystäväni kanssa. seksiä...
Hei, Olen ollut parisuhteessa jonkin aikaa nykyisen naisystäväni kanssa. seksiä on usein, orgasmeja harvoin, joten käytämme ns. käsitöitä laukeamiseen. Keskustelin naisystäväni kanssa, mitä hän on mieltä, jos mies vetää käteen aika ajoin? Hänen mielestään se olisi pettämistä. Olenkin ollut suhteen ajan vetämättä käteen, vaikka mieleni tekisi aika ajoin harrastaakin sitä. Vetääkö vai olla vetämättä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On hienoa kuulla, että olette pystyneet keskustelemaan seksuaalisuuteen ja seksiin liittyvistä seikoista suhteessanne. Jokainen pariskunta saa itse päättää, mikä suhteessa on sallittua ja mikä ei. Koetko itse seksielämäsi kuitenkin tyydyttäväksi, vaikka et saakaan lupaa käteen vetämiseen? Oletteko jutelleet, millaisena hän kokee seksielämänne? Itsetyydytykseen liittyvät seikat voivat aiheuttaa eripuraa suhteessa, mutta noin yleisesti ottaen moni ei koe käteen vetämistä pettämisenä vaan näkee sen luonnollisena seksuaalisena toimintana oman itsensä kanssa. Päätäntävalta runkkaamisen suhteen on loppujen lopuksi sinulla, sillä sinulla on oikeus tehdä kehollasi juuri niin kuin itse toivot.
Mikäli kaipaat vielä lisää keskustelua tai tukea asian ratkaisemisen tiimoilta, voit soittaa neuvontapuhelimeemme, jossa tilannetta voidaan käsitellä vähän laajemmin ja luottamuksellisesti. Toivottavasti löydätte jonkin teitä molempia miellyttävän ratkaisun.
Maija Nieminen