Onko mitään mahdollisuutta tulla anaaliseksissä raskaaksi?
Hei. Olen pohtinut,onko mitään mahdollisuutta tulla anaaliseksissä raskaaksi? Tarkoitan lähinnä sitä, että voiko sperma valua jotenkin emättimeen niin,että raskautuu? Meillä ei ole mitään ehkäisyä käytössä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Anaaliseksissä ei ole mahdollista tulla raskaaksi. Pieni raskauden alkamisen mahdollisuus toki voisi olla tapauksissa, joissa spermaa pääsisi jotenkin emättimen sisään. Tällaisia voisivat olla lähinnä tilanteet, joissa hyväilyjä jatkettaisiin siemensyöksyn jälkeen esimerkiksi sormin ja spermaa kulkeutuisi emättimeen. On kuitenkin epätodennäköistä, että anaaliseksin jälkeen sperma valuisi emättimeen niin, että raskaus alkaisi.
Anaaliseksissä suositellaan kondomin käyttämistä, jotta vältetään tulehdusten tai seksitautien syntyminen. Kondomi suojaa myös raskauden alkamiselta. Jos raskauden mahdollisuus huolettaa, voi asiasta jutella terveydenhoitajan kanssa. Lisätietoa ehkäisyvälineistä saatte tarvittaessa täältä.
Neuvonnan tiimi