Hei, olen seurustellut 2 vuotta ja meillä on säännöllisesti seksiä...
Hei, olen seurustellut 2 vuotta ja meillä on säännöllisesti seksiä mutta en laukea yhdynnästä mutta pystyn kädellä laukeamaan mistä johtuu ?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kuvaamiasi tilanteita voi kokea kuka tahansa elämänsä aikana. Asiaa ei tarvitse hävetä, sillä on monia muitakin, jotka pystyvät laukeamaan kädellä, mutta yhdynnässä siemensyöksyn saaminen tuottaa hankaluuksia.
Onko tilannetta jatkunut mainitsemiesi 2 vuoden ajan vai onko asia uusi elämässäsi? Laukeamisvaikeuksia voi esiintyä ajoittaisesti eikä asiasta tarvitse silloin olla huolissaan. Siemensyöksyä voivat vaikeuttaa lukuisat eri tekijät, kuten jännitys, stressi, masennus, suorituspaineet, haasteet elämäntilanteessa tai parisuhteessa, päihteet sekä tietyt lääkkeet. Mielessään voi eritellä, onko jokin toisin sellaisissa tilanteissa, joissa laukeaminen onnistuu, verrattuna niihin, joissa se ei onnistu. Jos onnistumisen takaavia tekijöitä löytyy, voi pohtia, pystyisikö näitä seikkoja sisällyttämään myös yhteisiin seksihetkiin.
Seksi ei ole pelkkää yhdyntää ja siksi nautintoa on mahdollista saada ja antaa myös muilla hyväilytavoilla. Yhdessä kumppanisi kanssa voitte miettiä, millaisista asioista saatte iloa ja nautintoa ilman suorituspaineita. Onnistumisen edellytyksenä on yleensä rento tunnelma ja avoin keskusteluyhteys kumppanusten välillä. Vaikka laukeamisvaikeudet voivat harmittaa, eivät ne estä nautinnon saamista muilla keinoilla. On huomioitavaa, että orgasmi ja siemensyöksy ovat kaksi eri asiaa ja siksi henkilö voi saada orgasmin ilman siemensyöksyä ja päinvastoin.
Jotta tilannettasi saataisiin kokonaisvaltaisemmin kartoitettua, on aina varminta kääntyä lääkärin puoleen. Tapahtumat voivat pitkittyessään vaikuttaa heikentävästi omaan minäkuvaan ja parisuhteeseen, joten myös me autamme tällaisissa tilanteissa mielellämme. Neuvontapuhelimessa tai seksuaalineuvojan vastaanotolla asiaa on helpompaa käsitellä syvemmin ja saat tukea tilanteeseesi liittyen, joten olethan rohkeasti yhteydessä uudestaan.
Neuvonnan tiimi