Hei. Olen seurustellut pari vuotta kumppanini kanssa. Minulla on vaikeuksia...
Hei. Olen seurustellut pari vuotta kumppanini kanssa. Minulla on vaikeuksia kiihottua hänen seurassaan. Yksin masturboidessa mietin entistä säätöäni. Joskus olen saattanut miettiä silloinkin, kun harrastan seksiä kumppanin kanssa. En haluaisi miettiä häntä, mutta on helpompaa miettiä häntä. Hän oli itsevarmempi ja seksikkäämpi, mutta huono kumppani ja kohteli minua huonosti. Nykyinen kumppani kohtelee todella hyvin, mutta en tunne seksuaalista vetoa yhtä paljoa häneen.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kuvaamasi tilanteet ovat yleisiä ja moni muukin on kokenut samanlaisia asioita elämänsä aikana. Ihminen ei voi valita kiihottumisensa kohdetta, mutta omat ajatukset voivat silti aiheuttaa hämmennystä ja ristiriitaisia tunteita. Fantasioissa ei ole mitään pahaa ja joskus kiihottavammalta saattaa tuntua esimerkiksi kielletyn asian ajatteleminen. Fantasioissa on tavallista haluta asioita, jotka eivät oikeassa elämässä tuntuisi hyviltä vaihtoehdoilta.
Joskus omat tunteet ja ajatukset voivat myös viestittää meille asioita. Onko jokin asia suhteessanne jäänyt mielestäsi huomiotta tai tuletko nähdyksi toiveinesi ja tarpeinesi? Jos pystyt hahmottamaan, että mikä seksissä oli toimivaa säädön kanssa, voit myös miettiä että olisiko jotakin samanlaista mahdollista kokeilla nykyisen kumppanin kanssa. Omista toiveistaan ja ajatuksistaan kannattaa jutella. Yhdessä teidän on mahdollista miettiä, että miten etenette jatkossa ja millaista mahdollisimman nautinnollinen seksi voisi välillänne olla.
Mikäli tuntuu siltä, että asia edelleen painaa sinua, olet aina tervetullut juttelemaan kanssamme neuvontapuhelimeen. Näin asiaa on mahdollista käsitellä perusteellisemmin ja luottamuksellisesti.
Neuvonnan tiimi