Hei, olen vasta aloittanut seksin harrastamisen ja ongelmana on, että...
Hei, olen vasta aloittanut seksin harrastamisen ja ongelmana on, että seksin aikana tulee todella voimakas pissahädän tunne. Olen koittanut etsiä ratkaisua siitä olisiko se oikeasti virtsaa vai ejakulaatio. Voiko tämän testata jotenkin?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että olet kiinnostunut kehosi toiminnoista. Et maininnut sukupuoltasi sen tarkemmin, mutta monesti etenkin naiset ovat kuvailleet kokeneensa samanlaisia tuntemuksia seksin aikana. Tämä johtuu siitä, että klitorista hyväiltäessä klitoris turpoaa ja saattaa näin antaa virtsaputkelle vääränlaisen ajatuksen pissahädän tunteesta. Moni saattaa myös kokea kiihottumisen tunteen ikään kuin pissahätänä juuri ennen ejakulaatiota tai orgasmia.
Varsinaisesti asiaa on vaikeaa testata, mutta mielenrauhan saamiseksi, voit yrittää käydä pissalla juuri ennen seksin harrastamista. Näin saisit ainakin paremman varmuuden, että kyseessä olisikin ejakulaationeste eikä pissa. Ejakulaationeste on virtsaan verrattuna hajuttomampaa ja värittömämpää, eli myös nesteen olemusta voi seksin jälkeen tarkkailla. Jotkut seksiasennot voivat ärsyttää virtsarakkoa, jolloin on mahdollista tuntea myös pissahädän tunnetta. Tähän auttaa tarvittaessa eri asentoon vaihtaminen. Oletko havainnut samanlaisia kokemuksia mahdollisen itsetyydytyksen aikana? Itsetyydytyksen avulla jotkut saattavat huomata, tuleeko ennen laukeamista pissahätää vai ei, ja jos tulee, mitä tapahtuu, mikäli tilanteen ”vie loppuun asti”.
On kiva, että olet löytänyt itsellesi varmasti mukavan kumppanin. Omista tunteistaan ja peloistaan kannattaa jutella kumppanin kanssa, jolloin asia ei välttämättä tunnukaan enää niin isolta. Yhdessä on myös helpompi keksiä juuri teille sopiva ratkaisu tilanteeseen. Ei kuitenkaan kannata liikaa murehtia tai nolostella, seksin on tarkoitus olla hauskaa ja rentoa, olipa tulos millainen tahansa. Tsemppiä sinulla jatkoon.
Maija Nieminen