Hei. Onko kohdunkaulan stimulointi seksuaalisen nautinnon toivossa turvallista? Voiko kohdunsuusta...
Hei. Onko kohdunkaulan stimulointi seksuaalisen nautinnon toivossa turvallista? Voiko kohdunsuusta siis työntää sisään jotakin (ei toki kuitenkaan mitään, joka voisi luiskahtaa kohtuun kokonaan) vai onko tämä alue parempi jättää rauhaan? Puhun nyt tilanteesta, jossa ei olla raskaana.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kohdunsuun stimulointi seksin aikana voi olla monille nautinnollista. Turvallista se on silloin, kun siitä ei synny kipua tai muita epämieluisia tuntemuksia. Kohdunsuun sisään eli itse kohdunkaulaan ei oikeastaan voi työntää mitään, sillä kohdunsuu on kiinni. Se on auki ainoastaan synnytyksessä sekä kuukautisten aikaan se aukeaa hieman, jotta kuukautisveri pääsee pois.
Jokaisen anatomia on erilainen, ja aina pelkillä sormilla ei välttämättä pysty tuntemaan kohdunnapukkaa, eli kohdunsuuta. Varmiten siihen saa tuntuman esimerkiksi seksilelun avulla tai yhdynnässä peniksen osuessa emättimen takaosaan. Kohdunnapukka on herkkää aluetta, jonka stimulointi tuntuu joistakin miellyttävältä ja kiihottavalta, kun taas osan mielestä se tuntuu epämieluisalta tai kivuliaalta. Niin kuin kaikessa seksissä, tärkeää on kuunnella kehon tuntemuksia ja toimia sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä.
Voit halutessasi lukea kohdunsuusta lisää täältä.
Nautinnollisia hetkiä!
Oona Turunen