Hei onko normaalia ettei seksuaalinen halu lakkaa ollenkaan? Olen 27...
Hei onko normaalia ettei seksuaalinen halu lakkaa ollenkaan? Olen 27 vuotias mies enkä ole koskaan löytänyt omaa rajaani siinä etten haluaisi enää lisää vaan päin vastoin halut kasvaa koko ajan eikä penikseni tunnu edes väsyvän vaikka harrastaisin 10 kertaa seksiä päivän aikana.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksuaalinen halukkuus on hyvin yksilöllinen asia ja monesti haluun vaikuttavat eri tekijät esimerkiksi fyysisellä ja psyykkisellä tasolla. Mitään tarkkaan määriteltyä ylärajaa seksin harrastamiselle ei ole. Omaan kehoonsa on hyvä tutustua ja ns. ylärajan käsitekin vaihtelee aina henkilön ja elämäntilanteen mukaan. Asian äärelle on hyvä pysähtyä silloin, mikäli tilanne heijastuu negatiivisella tavalla normaaliin arkiseen suorittamiseen, kuten opiskeluun, työntekoon tai sosiaalisiin suhteisiin. Noin muutoin, jos tuntuu siltä, että voisi harrastaa seksiä useita kertoja päivässä, saa niin myös halutessaan tehdä. Tärkeintä on kuunnella omaa kehoaan ja toimia niin, että seksi tuntuu mielekkäältä ja ettei tule aiheuttaneeksi mitään vammoja keholle, kuten esimerkiksi hiertymiä.
Onko tilanne sinulle uusi vai onko halukkuutesi pysynyt aina kutakuinkin samanlaisena? Jos asia huolettaa sinua, on tilanteesta hyvä jutella jonkun kanssa. Mikäli koet, että kaipaisit enemmänkin neuvoja halukkuuteesi ja elämääsi liittyen, voit tarvittaessa olla yhteydessä muihin neuvontapalveluihimme, jossa tilannettasi voidaan käsitellä vielä syvemmin.
Maija Nieminen