Hei, onko olemassa lateksittomia kondomeja, joissa ei ole liukuvoidetta valmiina?...
Hei, onko olemassa lateksittomia kondomeja, joissa ei ole liukuvoidetta valmiina? En voi allergian takia käyttää mitään liukuvoidetta.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että huolehdit seksuaaliterveydestäsi. Valitettavasti vaikuttaa siltä, että markkinoilla on tarjolla joko lateksittomia kondomeja liukuvoiteella tai lateksista valmistettuja liukuvoiteettomia kondomeja. Kuitenkin lateksittomia ja liukuvoiteettomia kondomeja on hankalaa löytää. Olisiko sinun mahdollista kääntyä terveydenhoitajan tai apteekin puoleen ja selvittää, olisiko olemassa jokin valmiste, joka estäisi allergisen reaktiosi tai onko olemassa jokin tietty liukuvoide, joka sopisikin ainesosiltaan sinulle? Kondomien jälleenmyyntiin tarkoitetuista liikkeistä tai heidän nettisivuiltaan on myös mahdollista vielä selvittää, olisiko jossakin päin maailmaa myytävänä juuri sinulle sopivaa kondomimerkkiä. Toivottavasti sinua onnistaa ja löydät etsimäsi!
Maija Nieminen