Hei. Onko penikseni normaali se on noin 12 cm pitkä...
Hei.
Onko penikseni normaali se on noin 12 cm pitkä mitta häpyluuhun painettuna? Jotenkin tuntuu siltä, että penikseni on pieni. Mutta sitten kun tilasin My.size 47mm kondomeja joka on pienin koko, niin en saanutkaan niitä peniksen päälle. Ehkä penikseni ei olekaan niin pieni kuin ajattelen? Joten ”normaali” kondomien koko varmaan mahtuu? Vielä yksi kysymys. Miksi kondomit ovat yleensä 18cm pitkiä kun eihän niin isoja peniksiä yleensä ole niin monella ja vielä kun katsoo keskipituutta.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaisen penis on aina kantajansa näköinen ja sekä koko että muoto vaihtelevat yksilöittäin. Joskus tulee myös vertailtua itseään muihin, mutta tämä ei ole tarpeen. Jokainen on hyvä juuri sellaisenaan, vaikkei aina siltä tuntuisikaan. Sinulla ei ole mitään syytä huoleen, sillä peniksesi koko vaikuttaa mitoiltaan ihan tavalliselta.
Kondomeja on saatavilla erilevyisinä ja -pituisina ja tässä tapauksessa tuo 47 mm viittaa kondomin leveyteen. Koska jokaisen penis on erilainen, voi myös jollakin olla esimerkiksi pitkä ja ohut penis tai lyhyt ja paksu penis; siksi siis myös tarvitaan erilaisia kondomimalleja. Voit rohkeasti testata ns. tavallisen kokoista kondomia ja vaikka sen avulla verrata, pitääkö mallissa olla vielä enemmän tai vähemmän tilaa jne. Niin pakkauksissa kuin netin kondomeja myyvillä sivuilla on mahdollista tutustua tuotteen mittoihin ja kokotaulukon avulla voi löytää sopivimman vaihtoehdon itselleen.
EU on määrännyt kondomin standardipituudeksi 180-190 mm. Kun kondomi on pituudeltaan tuon 18 cm, se on tarpeeksi pitkä sopiakseen useammalle osalle miehistä. Kuten sanottua, kondomi kannattaa kuitenkin sovittaa omien mittojen mukaan niin, ettei kondomi purista, hölsky, rullaudu pois paikaltaan, tai jää mitaltaan vajaaksi, jolloin se ei peitä koko penistä. Toivottavasti juuri sinulle sopiva vaihtoehto löytyy. Jos tulee vielä vertailtua itseään toisiin, voi murheistaan puhua aina turvalliselle aikuiselle.
Maija Nieminen