Hei, oon 16v poika. Onko normaalia, että masturboidessani erektio lyssähtää,...
Hei, oon 16v poika. Onko normaalia, että masturboidessani erektio lyssähtää, jos minua tullaa häiritsemään? Esim. jos vanhemmat koputtavat vaikka ovelle, sen jälkeen en saa enää kunnollista erektiota, mutta muutaman tunnin kuluttua se taas onnistuu.

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Erektion lyssähtäminen kuvaamassasi tilanteessa on täysin normaalia ja varsin tavallista.
Erektio on usein hyvin herkkä erilaisille stressitekijöille, joita voivat olla esimerkiksi kuvailemasi häiriöt tai keskeytykset, erilaiset huomiota vievät kehon tuntemukset taikka huolestuttavat ja stressaavat ajatukset. Erittäin tyypillinen erektiota heikentävä huoliajatus on pelko siitä, että erektio ei toimi tai pysy. Kovuuden vaihtelu on kuitenkin normaali ja luonnollinen osa peniksen toimintaa.
Keskeytyksen tai stressaavan tilanteen jälkeen voi kestää hetken, ennen kuin penis toimii taas entiseen tapaan. Penis on silti tuntoherkkä silloinkin, kun se ei ole erektiossa. Pehmeämpi ja kovempi penis tykkäävät usein erilaisista koskettamisen tavoista. Sooloseksi on hyvä tapa tutkailla ja löytää erilaisia tapoja tuottaa penikselle mielihyvää.
Jos haluat jutella aiheesta lisää, voit aina soittaa neuvontapuhelimeemme.
Maria Vihlman