Hei oon kohta 15v poika ja mulla on ollut jo...
Hei oon kohta 15v poika ja mulla on ollut jo 1-2 vuotta esinahassa melkeen ihon värisiä näppylöitä eniten niitä on esinahan yläpäässä jossa niitä on iso rykelmä eivät aiheuta mitään oireita eivätkä edes tunnu normaalia ihoa kummoisemmilta mietin vain että pitäisikö niille tehdä jotain vai lähtevätkö ajan kanssa

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että huolehdit terveydentilastasi. Näin netin kautta on valitettavasti vaikeaa sanoa tarkalleen, mistä on kyse. Ilmeisesti sinulla ei ole seksitaudin vaaraa? Kerroit, että oireita sinulla ei ole, joten todennäköisesti kyseessä ei ole mikään tulehdus tai jokin vastaava tila. Luultavasti kyse on vaarattomista helmiäisnystyistä, jotka ovat hyvin yleisiä miehillä. Helmiäisnystyjä esiintyy terskan juuressa monesti yhden tai kahden rivin verran. Ne eivät ole tarttuvia eikä niille tarvitse tehdä mitään. Iän myötä nystyt voivat vähentyä tai kadota. Joillakin voi ilmetä peniksen alueella myös ihan tavallisia talinäppylöitä, joista ei pitäisi olla mitään vaaraa.
Jos asia painaa sinua, voit olla varmuuden vuoksi yhteydessä terveydenhoitajaan. Todennäköisesti kaikki on kuitenkin kunnossa ja voit olla huoletta.
Maija Nieminen