Hei! täältä kirjoittaa 25 vuotias nainen.Olemme yrittäneet raskautta nyt pian...
Hei! täältä kirjoittaa 25 vuotias nainen.
Olemme yrittäneet raskautta nyt pian 3 vuotta,aiemmin kun kävin gynekologilla eikä tutkimus onnistunut (2 kertaan ei ole onnistunut normaalisti vaan jouduttu peräkautta tutkimaan). Tuntui pahalta kun gynekologi kyseenalaisti että onko penis käynyt sisällä vai ollut vain välissä. Nyt haluaisin kysyä sitä että onko mitään apukeinoja miten minut saataisiin tutkittua normaalisti,asia on ajankohtainen koska jos tulen raskaaksi niin pakkohan minut on tutkia.

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Ikävä kuulla, että että olet kokenut että sinua kyseenalaistetaan gynekologin vastaanotolla.
Kuvaamassasi tilanteessa olisi ensiarvoisen tärkeää, että pystyisit puhumaan huolistasi sinua hoitavan gynekologin kanssa. Keskustelun tulisi tapahtua rauhassa, mieluiten heti vastaanottokäynnin alussa ja joka tapauksessa ennen kuin varsinaista sisätutkimusta yritetään tehdä. Sisätutkimuksen asiantuntijana gynekologilla on usein paras tietämys myös siitä, millaisilla keinoilla tutkimusta voi helpottaa tilanteissa, joissa se ei meinaa onnistua.
Tuntuuko, että luottamus gynekologin kanssa olisi mahdollista rakentaa uudestaan? Oletko ottanut sisätutkimusta koskevia huoliasi suoraan puheeksi? Jos et vielä ole näin tehnyt, niin mikä sinua voisi rohkaista puhumaan gynekologin kanssa tulevaisuudessa? Jos haluaisit tukea näiden kysymysten pohtimiseen niin voit soittaa puhelinneuvontaamme.
Neuvonnan tiimi