Hei, tunnen aika ajoin erittäin voimakasta kiinnostusta harrastaa seksiä miehen...
Hei, tunnen aika ajoin erittäin voimakasta kiinnostusta harrastaa seksiä miehen kanssa, en ole kuitenkaan asiassa päässyt tekoihin asti. Olen nuoruudessa harrastanut seksiä kaverini kanssa. Olen elänyt hetero suhteessa koko elämäni. En ole kiinnostunut miehistä romanttisessa mielessä vaan pelkän seksin vuoksi. Voiko tämä kiinnostus johtua nuoruuden kokemuksista, vai mistä? Olisiko parasta unohtaa koko asia?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Fantasiat ovat luonnollinen osa (seksi)elämää, mutta joskus omat fantasiamme voivat aiheuttaa hämmennystä. Et ole ainoa heteromies, joka kertoo kiihottuvansa samasta sukupuolesta. Tässä ei ole mitään pahaa, mutta on ymmärrettävää, jos tilanne aiheuttaa sisäisiä ristiriitoja. Ei tarkalleen tiedetä, miksi ihminen fantasioi juuri jostakin tietystä asiasta/henkilöstä. On silti mahdollista, että aiempi seksikokemuksesi miehen kanssa on saattanut positiivisella tavalla vahvistaa mielikuvaasi seksistä saman sukupuolen edustajan kanssa. Tähän seikkaan osaat kuitenkin vastata parhaiten sinä itse.
Jotkut päättävät toteuttaa fantasiansa, toiset taas kokevat tilanteen olevan hyvä ihan vain fantasian pysyessä mielikuvien tasolla. Oletko parisuhteessa tällä hetkellä? Mikäli olet, olisi tietysti hyvä yhdessä kumppanin kanssa miettiä, mikä suhteessanne on sallittua ja mikä ei. Jos taas olet sinkku tällä hetkellä ja fantasian toteuttaminen kiinnostaisi sinua, on aivan sinun päätettävissäsi, oletko valmis laittamaan fantasiasi toteen.
Seksuaalisen suuntautumisen moninaisuus voi herättää useita kysymyksiä ja joskus tilanteen avaamiseen tarvitaan myös paljon ajatustyötä. Sinun ei ole kuitenkaan pakko määritellä itseäsi sen tarkemmin mihinkään lokeroon, jos sinusta ei tunnu siltä. Voit olla oma itsesi juuri sellaisena kuin olet ja harrastaa seksiä sellaisten ihmisten kanssa, joihin tunnet vetoa. Jos kaipaat vielä lisää syvempää keskustelua kysymykseesi liittyen, voit soittaa neuvontapuhelimeemme, jossa voimme mielellämme paneutua tarkemmin tilanteeseesi.
Neuvonnan tiimi