HeiHaluaisin tietoa miten voin toimia kun työpaikan jehtohenkilö flirttailee ja...
Hei
Haluaisin tietoa miten voin toimia kun työpaikan jehtohenkilö flirttailee ja koen tilannetta epämiellyttäväksi. Olen yrittänyt varata ajan jotta voisimme keskustella asiasta. Pomo on lykännyt nämä ajanvaraukset. Minä koen jo osittaista uupumusta tästä johtuen. Paikkakunta on hyvin pieni eikä siellä ole mitään sosiaalista tekemistä iltaisin. Aluksi olin kyllä imarreltu mutta tilanne on mennyt tähän suuntaan että tunnen lähinnä uupumusta. Myös hänen vaimonsa on minun tuttavia.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On hienoa, että oletkin jo tarttunut tuumasta toimeen ja vienyt omaa asiaasi eteenpäin. Epäasiallisesta käytöksestä tulisi huomauttaa heti asianosaiselle kyseisellä hetkellä. Joskus puheeksi ottaminen voi tuntua hankalalta, etenkin, kun henkilö on työpaikalla johtavassa asemassa sinuun nähden. On myös ymmärrettävää, että muut ihmissuhteet voivat vaikeuttaa asioista juttelemista.
Koska pomosi on lykännyt keskusteluun liittyvät ajanvarauksesi, olisi hyvä yrittää jutella asiasta esimerkiksi työsuojeluvaltuutetun tai luottamusmiehen kanssa. Jos tämä tuntuu vaikealta, voit aina kääntyä työterveyden puoleen. Työterveydessä olisi myös tärkeää keskustella kokemistasi uupumuksen tunteista. Mikäli nämä tahot tuntuvat sinusta tehottomilta, voit aina viedä asian eteenpäin esimiehesi esimiehelle. Lisätietoa asiaan liittyen löydät täältä.
Kuten mainitsitkin, tällaiset tilanteet voivat aiheuttaa hyvin ristiriitaisia tunteita. Oletko havainnut, miten tämä henkilö käyttäytyy muiden työntekijöiden kanssa ja olisiko sinulla mahdollisuus ottaa asia kautta rantain puheeksi jonkun työkaverisi kanssa? Myös meihin voi aina olla yhteydessä esimerkiksi soittamalla neuvontapuhelimeemme. Yksin ei tarvitse ratkoa ihmissuhteisiin liittyviä asioita, sillä me olemme täällä sinua varten. Toivottavasti tilanne työpaikalla helpottuu, paljon tsemppiä jatkoon.
Neuvonnan tiimi