HeiMinulla aina kylmillä pakkasilmoilla tulee eturauhanen hieman araksi ja siksi...
Hei
Minulla aina kylmillä pakkasilmoilla tulee eturauhanen hieman araksi ja siksi kysynkin voiko eturauhasta hieroa lämpimällä dildolla ja esim. suihkulla hieroa anuksen ympäriltä. Tuntuu että ne helpottaa arkuutta. Joskus vaan sitten innostuu hieman pidemmälle jos myös kiihotun ja alan dildoilemaan pitemmälle. Pitäisikö näitä olla käyttämättä silloin kun eturauhanen on arka?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Sään vaihtelun ei pitäisi vaikuttaa eturauhasen vointiin, mutta jokaisen keho reagoi muutoksiin hyvin eri tavoin. Eturauhasen alue saattaa muuttua aremmaksi, mikäli sitä hieroo dildolla tai suihkulla voimakkaasti tai usein. Eturauhasen stimuloinnissa ei ole kuitenkaan mitään pahaa ja seksuaalisuuttaan on sallittua toteuttaa oman kehon ehdoilla. Tällaisissa tilanteissa onkin tärkeintä kuunnella omaa kehoaan ja edetä vain sen verran, mikä ei aiheuta kipua tai arkuutta. Lisätietoa anaaliseksistä saat täältä.
Joskus eturauhaseen voi syntyä tulehdus, joka aiheuttaa jomotusta rakossa, alavatsalla ja kiveksissä. Kipu voi säteillä myös alaselässä ja alapään alueella laajemminkin. Lisäksi virtsatessa ja siemensyöksyssä voi tuntua kipua. Eturauhasen terveydestä saat parhaimmin tietoa vielä lääkäriltä. Lääkärin puoleen on hyvä kääntyä myös silloin, mikäli arkuus jatkuu tai sinulla ilmenee joitakin muita oireita.
Neuvonnan tiimi