Hei!Minulla oli lukioiässä siskoni kanssa vaihe (olen siis nainen) jossa...
Hei!
Minulla oli lukioiässä siskoni kanssa vaihe (olen siis nainen) jossa leikimme yhdessä seksiä päällekäin yhden sarjan hahmoina. Tähän ei kuitenkaan liittynyt mitään halua toisiamme kohtaan vaan enemmänkin kyse oli samanlaisesta tapahtumasta kuin jos olisimme leikkineet barbeilla samalla tavoin. Meillä oli molemmilla vaatteet päällä ja kuvittelimme olevamme nämä sarjan hahmot. Tunnen vielkäkin syyllisyyttä asiasta ja olen jutellut siskoni kanssa ja hän ei koe. Pelkään että olen pilalla.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, ettet jäänyt yksin ajatustesi kanssa ja halusit ottaa meihin yhteyttä. Moni muukin on kokenut kuvaamasi kaltaisia tilanteita. Omat kokemuksensa on hyvä suhteuttaa siihen maailmaan, jossa itse kyseisenä aikana eli. Kyseiset asiat eivät tapahtuneet tämänhetkisestä tilanteestasi käsin, vaan asiat ovat tapahtuneet sen maailman kautta ja niillä tiedoilla, jotka sillä kyseisellä hetkellä olivat käytettävissä.
Viestistäsi saa kuvan, että tilanne tapahtui yhteisymmärryksessä. Ikävää, että tapahtunut aiheuttaa edelleen sinulle negatiivisia tuntemuksia. Mukavaa kuitenkin, jos olette pystyneet juttelemaan tapahtuneesta siskosi kanssa ja asia ei paina häntä. Mitään pahaa ei ole tapahtunut, joten sinulla on lupa luopua syyllisyyden tunteesta.
Vaikeiden tunteiden kanssa voi olla kuormittavaa elää. Itsetuntemus, omien tarpeiden tunnistaminen sekä huolehtiminen omasta hyvinvoinnista ovat oleellisia syyllisyyden vastavoimia. Hyvinvointiasi voisikin tukea esimerkiksi soittaminen neuvontapuhelimeemme tai ajanvaraus seksuaalineuvojan vastaanotolta. Yhteystietomme löytyvät täältä. Meidän kanssamme on luottamuksellista puhua ja autamme sinua jatkossakin mielellämme.
Neuvonnan tiimi