Hei!mulla on vaihteleva kuukautiskierto,nyt kumminkin kun odottelen menkkoja niin on...
Hei!
mulla on vaihteleva kuukautiskierto,nyt kumminkin kun odottelen menkkoja niin on tullut valkovuotoa jota ei yleensä tule näin lähellä menkkoja,viikon sisään siis pitäisi alkaa menkat,mieheni kanssa ollaan yritetty lasta ja olisi siis iloinen yllätys jos onnistuisi,voisiko olla raskauden merkkiä vai onko vain haaveilua tämmöinen,tosiaan valkovuotoa ei yleensä mulla tule näin lähellä kuukautisia.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Monesti raskautta toivoessa tulee seurattua tarkkaan kehon eri viestejä. Valkovuoto voi joskus olla merkki alkuraskaudesta. Monesti valkovuoto voi lisääntyä, mutta esimerkiksi tulehdusoireita ei ole. Valkovuoto voi myös odottavalla äidillä olla aiempaa runsaampaa ja vetisempää. Tämä kaikki on luonnollista ja johtuu elimistön hormonaalisista muutoksista. Näin netin välityksellä on valitettavasti kuitenkin vaikeaa sanoa tarkemmin, onko juuri tässä tapauksessa kyse raskaudesta vai ei. Varmimman tiedon saat aina kääntymällä terveysasemasi puoleen. Näin kannattaa toimia myös tilanteissa, joissa valkovuotoon liittyy tulehdukseen viittavia oireita. Kävipä miten tahansa, saa neuvontapuhelimeemme soittaa, jos yhtään siltä tuntuu. Toivotaan kuitenkin, että saatte iloisia uutisia lähiaikoina. Tsemppiä teille jatkoon.
Maija Nieminen