Hengailun ja treffien ero
Miten pystyy ilmaisemaan, mitä eroja hengailulla ja treffillä?
Välillä mietin, miten tehdä, jos on enstreffit? Voin aluksi halata varovasti, mutta usein tulee tunne, että onko liian fyysinen puoli ahdistavaa ja missä on tilannetaju? Jos on ensipusu, niin se on hyvin haastava, jos ihminen ei paljon tiedä elämästä, selvää merkiä ja kemiasta, niin voi jää nolo tilanne. Jotkut ovat tehneet, että haluaa vietää aikaa yhdessä, mutta, jos hengailee hetken ja välissä tulee treffit, milloin pitäs herätä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokainen ihminen ja pariskunta määrittelee itse, missä menee hengailun ja treffien raja. Joillekin hengailu voi tarkoittaa treffejä, toisille taas treffit ovat virallisempi tapaaminen. Toiselta kannattaakin kysyä, onko kyse treffeistä vai haluaako hän vain hengailla. Toiselle voi myös kertoa, kokeeko odottavansa hengailua vai treffejä.
Ensitreffit saattavat tuntua jännittäviltä molemmista osapuolista. Yleensä hyvä sääntö on, ettei ensitreffeillä lähesty toista liian fyysisellä tavalla. Halaus on usein riittävä, mikäli molemmat haluavat halata. Jos toinen kuitenkin tekee itse aloitteen esimerkiksi pusun antamiseen, voi pusun antaa. Henkilöltä voi rohkeasti kysyä, millainen hyvästelytapa on hänen mielestään sopivin ja noudattaa hänen toivettaan.
Toisen ihmisen ajatuksia on joskus hankalaa tulkita. Jos henkilön kanssa on käynyt treffeillä, mutta päätynyt sitten hengailemaan, kannattaa toiselta kysyä, onko hänellä toiveita ihmissuhteen muodostumisesta sinun kanssasi vai haluaako hän olla vain ystävä. Näin saa parhaimmin tietää, miten tilanteessa kannattaa edetä.
Nolostumisia voi tapahtua kenelle vain. Erilaiset tunteet kuuluvat elämään ja kaikki tietävät, että toista ei tulisi satuttaa tai nolata tahallisesti esimerkiksi romantiikkaan liittyvissä asioissa. Erilaisista tunteista kannattaa puhua vaikkapa jonkun kaverin kanssa, jos toisen ihmisen lähestyminen romanttisessa mielessä ujostuttaa aluksi. Myös neuvontapuhelin tukee ja antaa laajemmin neuvoja asian pohjalta. Treffeistä on mahdollista lukea enemmän täältä.
Neuvonnan tiimi