Herääkö naisilla seksuaalisia ajatuksia helposti, jos nukkuu alasti?
Herääkö naisilla seksuaalisia ajatuksia helposti jos alkaa nukkumaan alasti?
Tyttöystävä on nyt alkanut nukkumaan alasti,koskaan ei ole harrastanut seksiä/masturboinut. Vai miten naisilla herää seksuaaliset ajatukset ja mieli seksiä

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Riippuu täysin henkilöstä itsestään, herääkö hänellä seksuaalisia ajatuksia alasti nukkuessaan. Jotkut saattavat mieltää alastomuuden ”tuhmaksi”. Tämä taas saattaa herättää myös seksuaalisia ajatuksia ja kiinnostuksen harrastaa itsetyydytystä tai seksiä.
On kuitenkin täysin mahdollista nukkua alasti ja olla ajattelematta seksuaalisia ajatuksia. Varsinkin henkilöt, joille alasti nukkuminen on ollut tavallista jo pitkään, eivät välttämättä ajattele seksiä nukkuessaan alasti. Myöskin käytännön syyt, kuten makuuhuoneen kuumuus, voi saada henkilön nukkumaan alasti, muttei ajattelemaan seksiä. Seksin harrastaminen tai masturbointi on sallittua, jos alasti nukkuminen herättää seksuaalisia ajatuksia. Ihan tavallista on myös olla harrastamatta seksiä tai itsetyydytystä, vaikka nukkuisikin alasti. Monesti seksin harrastamiseen tai harrastamattomuuteen liittyy muitakin vaikuttavia taustatekijöitä, kuten vaikkapa henkilön vireystila.
Ihmiset viehättyvät erilaisista asioista. Seksuaalisia ajatuksia voi herättää esimerkiksi jonkun ihmisen ulkonäkö, erilaiset päivän aikana kuullut tai nähdyt asiat, toisen ihmisen tuoksu, sanat, kosketus tai läheisyys. Myös monia muita vaihtoehtoja on olemassa, sillä tällaiset seikat riippuvat aina ihmisestä itsestään. Usein seksuaalisten ajatusten herääminen on monen tekijän summa. Jos sinua kiinnostaa tyttöystäväsi ajatukset ja seksuaalisuuteen liittyvät näkökulmat, kannattaa ottaa asia esille tyttöystäväsi kanssa. Voitte jutella siitä, mikä virittää juuri hänen ajatuksensa seksiin.
Neuvonnan tiimi