Herkkä siemensyöksy ennen yhdynnän alkamista
Mulla on vähän hassu mutta kans vähän mua haittaava ongelma. Ollaan tyttöystävän kanssa jo oltu sängyssä mutta ei yhdynnässä vielä. Tai oltais haluttu jo mutta mulla aina tulee siemensyöksy ennen kuin päästään yhdyntään. Joskus kun laitan kondomia ja joskus kun on jo laittamassa pippeliä pimppiin, se vaan tulee kun jännittää ja kiihottaa. Mitä vois tehdä asialle? Siis seksi on kyllä kivaa nytkin meille mutta haluttais kokea miltä tuntuu laittaa pippeli pimppiin kun se ois varmaan vielä kivempaa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä juttu, että uskalsit lähestyä meitä kysymykselläsi, siinä ei ollut mitään outoa tai noloa. Herkkä laukeaminen on tuttua muillekin, joten et ole yksin tilanteessasi. Tila saattaa muuttua ikääntymisen myötä. Ymmärrettävästi tapahtumat voivat kuitenkin harmittaa, jos siemensyöksy tulee omasta mielestä ennenaikaisesti.
Ilmeisesti hyväilyseksi eri puolilta kehoa on tuttua teille? Kun tottuu toisen tekemiin hyväilyihin, ei yhdyntään eteneminen välttämättä jännitä liikaa, kun hyväileminen on tuttua molemmille. Millaisissa tilanteissa koet onnistumisen kokemuksia tai et jännitä? Tällaisia onnistumisen tunteita antavia kokemuksia kannattaa vahvistaa ja toistaa. Voitte miettiä yhdessä tyttöystäväsi kanssa, olisiko teidän mahdollista tällaisia aiemmin mainittuja tilanteita apuna käyttäen edetä yhdyntään. Siemensyöksy on luonnollinen osa kehon toimintaa eikä sitä tarvitse hävetä. Mikäli siemensyöksy tulee yllättäen, voi tyttöystävää silti hyväillä muilla tavoin. Jos hetken aikaa odottelee, voi monesti saada uuden erektion ja tällöin siemensyöksykään ei välttämättä tule yhtä nopeasti kuin ensimmäisellä kerralla.
Kondomin laittamista voi harjoitella joko yksin tai tyttöystävän kanssa, vaikkei tarkoitus olisikaan aloittaa yhdyntää. Näin keho ja mieli tottuvat tilanteeseen paremmin ja asia on tuttu sitten, kun on yhdynnän aika. Markkinoille on kehitelty myös puuduttavia voiteita ja geelejä sekä kondomeja, joissa on sisällä puuduttavaa liukuvoidetta. Tuotteiden tarkoituksena on viivästyttää laukeamista, mutta ennen käyttöä on hyvä varmistua käyttöohjeista sekä siitä, että tuote sopii itselle.
Jutelkaa toiveistanne ja huolistanne sekä miettikää, miten tilanne voisi olla teille molemmille mahdollisimman mukava ja rento. Aina tulee uusi mahdollisuus onnistua yhdyntään etenemisessä. Jos asia vaivaa edelleen kaikista yrityksistä huolimatta, voi terveydenhoitajan kanssa juttelemisesta olla apua. Myös neuvontapuhelimeen saa soittaa, jos tuntuu siltä, että tilanteessa ei tapahdu muutosta. Toivottavasti asiat sujuvat vielä jossain vaiheessa odottamallasi tavalla. Lisätietoa ekasta kerrasta saatte täältä.
Neuvonnan tiimi