Hurja fantasia
Hei. Minulla on fantasia että minua uhataan veitsellä. Teen tätä sillin tällöin kun runkkaan eli pidän veistä lähellä kehoa ja terää ja fantasioin että joku sadisti uhkaa. En tee itselleni mitään enkä aiheuta vammoja. Veitsi on vaan kiihoke ja voimakas sellanen. Tämä kuitenkin tekee sen et mietin oonko ihan järjissäni. Muutoin oon tasapainossa. Käyn töissä ja ei oo meilenterveys pulmia. Lisäks Puukon pitäminen mukana runkkailussa silloin tällöin aiheuttaa morkkista jälkeen päin. Mutta se kiihottaa niin paljon. Pitäskö mun jättää fantasia kokonaan pois vai voinko ns leikkiä tätä leikkiä hyvillä mielin ja miten voisin nauttia ns täysillä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että pohdit omia rajojasi sekä fantasioitasi.
Fantasioiden maailma on rajaton, sisäinen maailmamme. Se on jokaisella omanlaisensa ja omien mieltymystemme mukainen. Jokaisen seksuaalisuus on erilainen ja kiihotumme eri asioista. Fantasioissa vain mielikuvitus on rajana. Voit lukea mieltymyksistä, fantasioista ja fetisseistä enemmän täältä.
Fantasiat ja mieltymykset voivat olla synkkiä ja väkivaltaisiakin. On itse asiassa varsin yleistä kokea arkitodellisuudessa kiellettyjä asioita kiihottavana ajatuksen tasolla. Fantasia on myös aina eri asia kuin teko. Siitä, millaisia seksiin liittyviä fantasioita ihmisellä on ei voida päätellä esimerkiksi sitä, millaista seksiä henkilö haluaa tosielämässä harrastaa.
Toiset haluavat rikastuttaa seksielämäänsä myös toteuttamalla fantasioitaan, kuten sinäkin kerrot tekeväsi. Oman fantasian toteuttaminen tai sillä leikittely voi olla hyvinkin kiihottavaa. Jos fantasiaansa lähtee toteuttamaan yksin, on tärkeintä tehdä se omia rajojaan kuunnellen ja huomioida turvallisuus. Sinun kohdallasi tämä voisi tarkoittaa esimerkiksi pyrkimystä sen varmistamiseen, ettei veitsi voi livetä otteestasi niin, että se haavoittaisi sinua.
Jos fantasian toteuttamiseen liittyy muita henkilöitä, on tärkeää, että kaikki ovat mukana vapaasta tahdostaan ja että yhteisistä säännöistä on sovittu etukäteen. Lisää valtaan liittyvien fantasioiden toteuttamisesta voit lukea täältä.
Fantasiat ovat osa seksuaalisuuden rikkautta ja kunhan huolehdit omasta ja muiden turvallisuudesta, voit iloita fantasioitasi ja niiden toteuttamisesta aivan huoletta. Toivottavasti tämä vastaus on lieventänyt huoltasi ja morkkistasi. Jos haluat jutella lisää, voit soittaa maksuttomaan neuvontapuhelimeemme.
Minna V. & Maria Vihlman