Ihastukseni on säännöllisessä seksisuhteessa, mutta on ilmaissut lopettavansa suhteen mikäli...
Ihastukseni on säännöllisessä seksisuhteessa, mutta on ilmaissut lopettavansa suhteen mikäli alkaisi tapailla minua. Yleisellä tasolla en todellakaan tuomitse tai pidä seksin harrastamista paheksuttavana. Olen itsekin ollut useasti kevyemmissä sukupuolisuhteissa. Silti tuntuu, että edellä mainitun syyn vuoksi seksuaalinen kiinnostukseni häntä kohtaan on lähes olematonta. Tuntuisi mukavalta jos myös hänellä olisi kulunut jo jonkin aikaa edellisestä kerrasta kuten minulla. En ymmärrä tunteitani.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmissuhteet voivat joskus olla mutkikkaita ja aina ei oikein osaa itsekään selittää, mistä omat tuntemukset johtuvat. Tämä voi tuntua turhauttavalta, etenkin, jos asioita pyörittelee vain omassa mielessään. Siksi on hienoa, että otit yhteyttä.
Vaikuttaa siltä, että osaat hyvin sanoittaa tunteitasi ja olet tehnyt ajatustyötä asiaasi liittyen. Olisiko sinun mahdollista jutella tästä tilanteesta ihastuksesi kanssa? Mainitsit, ettette tapaile; onko tilanne välillänne enemmänkin vielä kaverillinen, mutta toivoisit enemmän? Oletteko jutelleet siitä, minkä ihastuksesi laskee tapailuksi ja onko suhteenne kehittymässä siihen suuntaan? Kerroit, että edellisestä seksikumppanista on kohdallasi kulunut jo aikaa, mutta onko sinulla ja ihastuksellasi kuitenkin tällä hetkellä suhde, johon kuuluu myös seksi? Jokainen ihminen toivoisi kaikin puolin olevansa täysin ainutlaatuinen ihastuksensa silmissä. Siksi on ymmärrettävää, että ihastuksen seksisuhde toisen kanssa voi hiertää mieltä ja aiheuttaa hallaa jollakin elämän osa-alueella, vaikka noin muutoin olisikin sinut seksiin ja seksuaalisuuteen liittyvien aspektien suhteen.
Ihastuksesi varmasti pitää sinusta, mutta voi olla, että hän ei ole tajunnut tarpeeksi selvästi, miten tilanne tällä hetkellä vaikuttaa sinuun ja teidän suhteeseenne. Jos koet asiasta juttelun vaikeaksi, voit yleisellä tasolla yrittää ensin kysellä, mitä hän toivoo tulevaisuudeltaan ja voit myös ilmaista toiveesi siitä, että itse haluaisit kuulua hänen elämäänsä jatkossakin. Tuntemusten ratkominen voi tuntua työläältä, joten muistathan, että olemme täällä sinua varten ja saat soittaa halutessasi esimerkiksi neuvontapuhelimeemme, jossa tilannettasi voidaan käsitellä syväluotaavammin. Kaikkea hyvää sinulle.
Maija Nieminen