Ihastuminen ja kumppanin etsintä
Onko erikäsityksiä, kuinka ihminen ihastuu nopeasti tai hitaasti, jos johtuu aivojen kehityksen kemiasta? Vaikka olisi haave löytää, niin haastavaa nähdä, onko olemassa kipinää ja yhteisymmärrystä, sillä jos edellisestä usein torjumisesta muuttaa harhaiseen ajattelutapaan, että miksi pitää panostaa tutustumisesta, jos et näe mitään järkeä. Onkos näkökulma parantamiseen?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisissä on eroja. Siksi myös ihastumisnopeudessa tai muissa ihastumiseen liittyvissä asioissa voi havaita vaihtelua ihmisten välillä. Jotkut ihastuvat nopeasti, toiset taas hitaammin. Myös muun muassa oma elämäntilanne tai toinen ihminen ja hänen ominaisuutensa vaikuttavat asiaan. Ihastuminen on monen tekijän summa.
Kaikkien ihmisten välille ei välttämättä synny kipinää. Jos on odottanut suhteen syntymistä, saattaa kipinän puuttuminen harmittaa. Harmittavia tilanteita voi tapahtua kenelle tahansa. Omia tunteitaan voi tällöin purkaa esimerkiksi ystävilleen. Mikäli kokee, ettei halua panostaa siihen, että tutustuisi uusiin ihmisiin, voi pitää taukoa kumppanin etsinnässä ja tutustua toisiin esimerkiksi kavereina. Maailmaan mahtuu paljon ihmisiä, myös sellaisia, joiden kanssa saattaa löytyä kemiaa ainakin kaveripohjalta.
Tarkemmin aivokemiasta ja ihastumisen tunteesta voi saada tietoa kirjojen kautta tai esimerkiksi biologiaan tai kemiaan perehtyneeltä asiantuntijalta. Halutessasi aihepiiriä on mahdollista käsitellä lisää neuvontapuhelimessa.
Neuvonnan tiimi