Ihastun todella helposti. Miten voin tukahduttaa tunteet koska koen mahdottomaksi...
Ihastun todella helposti. Miten voin tukahduttaa tunteet koska koen mahdottomaksi päästää irti. Olen itse varattu ja tuntuu ettei mikään riitä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihastuminen on hyvin luonnollinen tunne, vaikka emme voikaan valita ihastuksemme kohdetta. Ihastumisessa ei ole mitään pahaa ja moni muukin on kokenut ihastumisia, vaikka on varattu. Monesti ihastuminen menee ohi, mikäli sitä ei niin sanotusti ruoki. Joitakin myös auttaa touhukkaana pysyminen ja ihastumisesta saadun energian suuntaaminen vaikkapa harrastuksiin. Kuinka usein ihastumisia tapahtuu? Vaikuttavatko ihastumiset heikentävällä tavalla elämänlaatuusi? Jos vaikuttavat, on hyvä kääntyä terveydenhoitajan puoleen.
Joskus omat tunteet ja ajatukset voivat myös viestittää meille asioita. Onko jokin asia nykyisessä suhteessasi jäänyt mielestäsi huomiotta tai tuletko nähdyksi toiveinesi ja tarpeinesi? Onko kyse esimerkiksi haavekuvaan ihastumisesta? Lisäksi voit pohtia, mikä olisi pahinta, mitä voisi tapahtua, jos päästät irti ihastuksestasi.
Jos koet, että tilanne vaivaa sinua on hyvä keskustella kumppanisi kanssa. Mikäli kaipaat vielä tukea ajatustesi jäsentelemiseen, voit aina soittaa myös neuvontapuhelimeemme. Näin tilannettasi on mahdollista käsitellä perusteellisemmin ja luottamuksellisesti.
Neuvonnan tiimi