Ihmissuhdeasioista puhuminen neuvontapuhelimessa
Hei, olisin kysellyt neuvoa ihmissuhde / tunneasioihin liittyen. Tarvitsenko ihan terapiaa vai riittääkö keskustelu ammattilaisen kanssa? Voin soittaa huomenna Klo 9:00. Onko siellä muuten linjoilla paljon ruuhkaa yleensä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Neuvontapuhelimesta saa apua ja neuvoja ihmissuhdeasioihin sekä seksuaalisuuteen liittyviin teemoihin. Mitään erityistä ajanvarausta ei tarvita. Voit siis olla meihin yhteydessä, jos siltä tuntuu. Ruuhkaa on vaikeaa ennustaa etukäteen, mutta ajoittaisia ruuhkia voi ilmetä. Tällöin kannattaa soittaa hetken päästä uudelleen.
Monesti omien huolien jakaminen esimerkiksi puhelimessa voi jo auttaa ihmistä voimaan paremmin. On kuitenkin täysin tilanteesta ja yksilöstä riippuvaa, tarvitaanko seksuaalineuvontaa tai -terapiaa. Jos pääset linjoille, voit avata asiaasi neuvontapuhelimessa tarkemmin ja kysyä, millaiset auttamismuodot olisivat tarvittaessa sinulle jatkossa hyödyksi.
Myös seksuaalineuvojan vastaanotolla voi puhua omasta tilanteestaan luottamuksellisesti. Yhteystiedot sekä neuvontapuhelimeen että vastaanotolle löydät vielä täältä.
Neuvonnan tiimi