Ihonmyötäinen erektio
Hei! Onko epänormaalia/huono asia, että peniksen erektio on masturboidessa lähes täysin ihonmyötäinen, jolloin sitä voi masturboida vain siitä päältä (masturboimista ei ole haitannut). Onko tämä jotenkin yhdynnän kannalta haitallista ja mitä tälle voisi tehdä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mietit onko ihonmyötäisyys peniksesi erektiossa epänormaali tai huono asia. Ilmeisesti peniksesi on siis erektiossa alavatsan kanssa ihonmyötäinen, joka on etenkin nuorilla tavallista. Erektiokulmia on monenlaisia eri ihmisillä ja se vaihtelee myös esimerkiksi iän mukana.
Erektion ihonmyötäisyyteen vaikuttaa penikseen ihon alla kiinnittyvät jänteet, jotka ovat nuoruusiässä usein kireitä ja löystyvät itsestään ajan kanssa. Yleensä ihonmyötäisyys siis laskee murrosiän jälkeen. Jyrkkä erektiokulma kertoo myös hyvästä verenkierrosta penikseen. Kerrot, että masturbointia asia ei haittaa ja olet löytänyt itsellesi sopivan tavan nauttia siitä, mikä on mukava kuulla.
Mietit myös haittaako ihonmyötäisyys yhdyntää ja voiko asialle tehdä jotakin. Jyrkänkään erektiokulman ei pitäisi olla ongelma yhdynnän kannalta. Kokeilemalla löytyy itselle ja kumppanille sopivimmat asennot. Mihinkään asentoon ei masturboidessa eikä toisenkaan kanssa tule penistään pakottaa, jos aiheutuu kipua tai epämiellyttäviä tuntemuksia.
Kaikkiin esimerkiksi pornossa kuvattuihin asentoihin eivät useimmat ihmiset pääse eikä tarvitsekaan. Eri yhdyntäkulmat tuottavat erilaista mielihyvää itselle ja kumppanille ja jyrkkä erektiokulma sopiikin monenlaiseen asentoon. Niin kauan kunhan itsensä hyväily ja toisen kanssa seksistä nauttiminen sujuu, ei asialle tarvitse tehdä mitään.
Voit lukea lisää erektiosta myös täältä.
Sonja Vesanen & Maria Vihlman