Jäin yhtenä päivänä tukiopetukseen koulun jälkeen. Olen ihastunut opettajaani, ja...
Jäin yhtenä päivänä tukiopetukseen koulun jälkeen. Olen ihastunut opettajaani, ja hänkin oli katsellut minua joskus. Tunnin jälkeen hän tuli ihan viereeni, ja kosketteli olkapäätäni ja reittäni. Aloimme pussailla, ja hän riisui minut. En vastustellut, ja hän nuoli alapäätäni. Ajauduimme yhdyntään asti. Hän antoi siemensyöksyn tulla sisääni. Meillä ei ollut kondomia. Nyt pelkään tulevani raskaaksi. Mitä pitäisi tehdä. Olen 17-vuotias. Olen kyllä aika paniikissa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Opettajaan ihastuminen on luonnollista ja siinä ei ole mitään pahaa. Myös fantasiat opettajan ja oppilaan välisestä seksistä ovat tavallisia.
Suomen laissa on olemassa ns. suojaikäraja, jonka mukaan täysi-ikäisellä ja auktoriteettiasemassa olevalla henkilöllä, kuten opettajalla, ei ole oikeutta kosketella nuoria tai tehdä seksuaalisia tekoja alle 18-vuotiaille. Vastuu tällaisissa tilanteissa on aina aikuisella, sillä täysi-ikäisen henkilön tehtävä on kunnioittaa nuoren seksuaalista kehitystä ja varmistaa, ettei nuoren itsemääräämisoikeuden rajoja rikota. Opettaja on toiminut kuvailemassasi tilanteessa väärin ja tapahtuneesta on syytä tehdä rikosilmoitus.
Raskauteen liittyvissä kysymyksissä on hyvä kääntyä terveydenhoitajan puoleen. Et maininnut, kauanko tapahtumasta on kulunut aikaa, mutta apteekissa on saatavilla ilman reseptiä jälkiehkäisytabletti, jonka voi ottaa viiden päivän kuluessa suojaamattoman yhdynnän jälkeen. Mikäli kuukautisesi sattuisivat olemaan myöhässä, on hyvä tehdä raskaustesti. Terveydenhoitajan kanssa voit keskustella lisää erilaisista vaihtoehdoista raskauden pelon hoitamisen suhteen.
Voisitko olla meihin yhteydessä uudestaan ja varata ajan seksuaalineuvojan kanssa keskusteluun? Näin voisimme yhdessä miettiä vielä tarkemmin, kuinka tilanteessa voisi toimia.
Neuvonnan tiimi