Jalkafetissi(kö)?
Moi!
Onko laitonta kirjoittaa esim. Yahoon kuvahakuun ”girl feet” tai ”girl soles” ja jatkaa sitten sivuille joita Yahoo tarjoaa?
Eikös Yahoo ole vastuussa siitä että sen kautta tulevat sivut ovat laillisia? Sehän on kuitenkin avoin internet eikä mikään vertaisverkko.
Kiitos vastauksesta!

Hei!
Kiitos kysymyksestäsi.
Vastaavat hakusanat kuten ”girl feet” tai ”girl soles” ja niiden käyttö erilaisissa hakukoneissa on aivan sallittua. Niiden kautta aukeavien sivujen sisältö rikkoisi Suomen rikoslakia siinä tapauksessa jos sivuilla esiintyisi pornografista materiaalia, joka sisältäisi lapsia, eläimiin sekaantumista tai jos se kuvaisi aitoa väkivaltatilannetta.
Hakukoneet kuten Yahoo eivät suoranaisesti ole vastuussa heidän kauttaan löytyvien sivustojen sisällöistä. Sivut itsessään sekä niiden ylläpito ovat vastuussa sivuillaan jaetusta ja esitetystä materiaalista.
Jos netissä törmää sivustoon, jonka epäilee rikkovan edellämainittua lakia, koska siinä esiintyy alaikäisiä voi nettisivun ilmiantaa anonyymisti Pelastakaa lapset ry:n Nettivihjeen kautta.
Ronja Ohra-aho ja Anna Kolster-Weckström