Kannattaako seksiä harrastaa jo ensitreffeillä?
Oon sopinnut netissä erään tytön kanssa, että tapaisin hänet lähiaikoina kahvilassa ja vaikuttaa viestitelyssä kivalta. Vaikka treffillä hieman jännittää tavata, niin mietin, että kannattaako seksiä harrastaa jo ensitreffeillä? Seksiä haluaisin joskus kokeilla, mutta en haluaisi alkuun tapahtuvan nopeasti ja haluan olla alkuun varovainen, jos en tunne ihmistä niin hyvin, ilman tai liian fyysistä kontaktiä. Mitä suosittelette tekemään?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva juttu, että olet löytänyt netistä mukavan tytön. Jokaisella ihmisellä on omat näkemyksensä seksin ja ensitreffien suhteen. Seksiä saa harrastaa ensitreffeillä, mikäli molemmat sitä haluavat. Jotkut kuitenkin saattavat toivoa ensitreffeiltä vain mukavaa yhdessäoloa eikä seksi ole vielä tuolloin mielessä. On aivan mahdollista, että treffiseurasikin saattaa ajatella samoin kuin sinä ja haluaa edetä rauhallisesti. Alkuun on hyvä tutustua toiseen. Jos kemiaa löytyy, voi seksiäkin harrastaa sitten jollain muulla kerralla, kun toinen on jo tutumpi.
Toisen kanssa voi jutella ensitreffien lopuksi hieman tulevaisuuden suunnitelmista. Jos hän haluaa nähdä, voi seksin ottaa myöhemmillä kerroilla puheeksi. Liian fyysinen kontakti voidaan kokea tungettelevana. Mikäli treffikumppani tekee aloitteen kosketukseen tai ehdottaa seksiä itse, voi seksin harrastamisesta ensitreffeillä keskustella treffikumppanin kanssa ja kuunnella omia tuntemuksiaan. On tärkeää päättää yhdessä toisen kanssa, milloin seksiä harrastetaan. Seksiä ei ole pakko harrastaa ensitreffeillä, jos kumpikaan ei sitä halua heti silloin harrastaa.
Voit halutessasi tulla juttelemaan tilanteestasi neuvontapuhelimeen.
Neuvonnan tiimi