Kaverin seksielämä kimppakämpässä
Hei. Asumme kimppakämpässä kaverini kanssa. Hänellä on poikaystävä, ja heille on tullut tavaksi harrastaa seksiä ihan kuin minua ei olisikaan. Heitä ei tosiaan häiritse vaikka minä näen ja kuulen kaikki heidän petipuuhansa. Minua on alkanut etoa koko seksi. Tällä hetkellä tuntuu, etten halua itse enää koskaan seksiä. Onkohan tämä yleistä, että toisten seksin näkeminen vie oman mielenkiinnon pois?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksuaalisuus ja seksin harrastaminen mielletään yksityisiksi asioiksi. Siksi seksin tahaton todistaminen saattaa loukata omia rajoja ja seksuaalista itsemääräämisoikeutta. Tämä taas monesti aiheuttaa ikäviä tuntemuksia kokijalleen.
On ikävää, ettei asuinkaverisi ota sinua huomioon. Jokaisella pitäisi olla oma rauha ja oikeus rajoihinsa myös kimppakämpässä. Uskaltaisitko ottaa asian puheeksi kaverisi ja/tai hänen poikaystävänsä kanssa? Voit kertoa ystävälliseen sävyyn, että toivoisit omaa rauhaa silloin, kun he ovat yhdessä paikalla. Olisiko heillä mahdollista harrastaa seksiä poikaystävän luona? Jos ei, voitte silti sopia, että olet pois paikalta tietyn ajan silloin, kun kaverillasi on poikaystävä vieraana. Lisäksi seksiä voi ohjata harrastamaan sellaisessa tilassa, jossa ei ole näköyhteyttä muihin asunnossa asuviin.
Joskus tietyt kokemukset saattavat muuttaa omaa ajattelutapaa. Jos tilanne vaikuttaa edelleen seksuaalisuuteesi tai omaan (seksi)elämääsi kielteisellä tavalla, on asia mahdollista ottaa esiin joko neuvontapuhelimessa tai seksuaalineuvojan vastaanotolla. Olemme täällä sinua varten.
Neuvonnan tiimi