Kaverisuhteet ja ajan viettäminen kumppanin kanssa
Kaverit ovat ihmetelleet miksi emme ole pitkään aikaan tavanneet heitä. Haluaisin kuulla, kuinka asian oikein kertoisi. Syy on yksinkertaisesti, että harrastamme seksiä. Kun tulemme töistä ja syömme ja käymme suihkussa, haluamme olla pari tuntia vain toisiamme varten. Meillä on mahtavaa seksiä, joka voittaa kaiken muun. Joskus etenkin minä olen pää pyörällä nautinnosta seksin jälkeen. Tarvitsemme molemmat 8-tuntiset yöunet. Kuinka kavereille olisi paras ilmaista, miten meidän iltamme kuluvat?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että nautitte toistenne seurasta ja yhteisestä seksistänne. Tiiviissä suhteessa saattaa jäädä muiden ihmissuhteiden hoitaminen vähemmälle. Tämä on yleistä varsinkin silloin, kun suhde on uusi. Myös luonteenpiirteet, elämäntilanne ja vireystila voivat vaikuttaa siihen, kuinka paljon kavereita jaksaa tai ehtii nähdä.
Jokainen tuntee kaveriporukkansa parhaiten ja löytää siksi sopivimman tavan puhua asiasta. Kavereille voi kuitenkin esimerkiksi sanoa, että työpäivien jälkeen olette keskittyneet yhteiseen arkeen ja siksi muut tapaamiset ovat jääneet vähemmälle. Kavereille ei tarvitse avata asiaa enempää, jos ei halua. Kaverit varmasti ymmärtävät, että töiden jälkeen voi tarvita lepoa.
Kaverisuhteillekin voi antaa aikaa esimerkiksi vapaapäivinä ja lomilla. Arkena kaverisuhteita on mahdollista pitää yllä esimerkiksi puhelujen ja viestien avulla. Jos kaverit edelleen toivovat tapaamisia arkisin, voi asiasta keskustella kumppaninsa kanssa ja miettiä, voisiko yhteisestä ajasta antaa satunnaisesti aikaa myös kavereille.
Neuvonnan tiimi