Kaveruus ja toisen ensimmäinen yhdyntäkokemus
Mulla on monta vuotta ollut tilanne jossa paras kaverini ja mä ollaan haaveiltu seksistä ja pohdittu miltä se tuntuisi. Nyt viime viikolla hän pääsi kokemaan yhdynnän ensimmäistä kertaa tytön kanssa jonka molemmat tunnemme. Hän on kertonut paljon tästä yhdynnästä ja siitä kuinka hieno kokemus se oli, ja että he ehkä harrastavat seksiä uudestaan. Olen oikein iloinen hänen puolestaan mutta koen tilanteen oudoksi, kun tämä yhteinen haaveilumme on hänelle nyt totta ja minulle yhä haave. Mitä tehdä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva kuulla, että sinulla on kaveri, jonka kanssa voi puhua myös seksistä. Vaikka kaverin puolesta voikin tuntea iloa, saattaa oma tilanne harmittaa tai aiheuttaa muilla tavoin oudon tunteen. Tällaiset tilanteet ovat tuttuja muillekin ihmisille. Kaikki tunteet ovat sallittuja tilanteessasi.
Vaikka kaverin kanssa olisi samat haaveet, kulkee jokaisen elämä omia polkujaan. Joskus ihminen saattaa tuntea itsensä tai tilanteensa vähäpätöisemmäksi, jos hyvä kaveri onnistuu saavuttamaan myös itselle tärkeän haaveen. On kuitenkin tärkeää muistaa, että omien haaveiden saavuttaminen on varmasti aivan yhtä ainutlaatuinen hetki hieman myöhemminkin. Sinulla on koettavana vielä monia kivoja juttuja elämässäsi.
Kaverin kanssa voi jatkaa haaveistaan puhumista. Kaverinkin haaveet saattavat liittyä edelleen jollakin tavalla seksiin. Hyvä kaveri osaa kannustaa ja tukea toista, vaikka olisikin jo itse saavuttanut haaveensa. Parhaimmassa tapauksessa kaveri pystyy sitten myöhemmin vinkkaamaan kokeneempana lisäneuvoja, jos sinua mietityttää jokin.
Ei huolta, outo tunne todennäköisesti tasaantuu ajan kuluessa. Tunteistaan kannattaa kuitenkin puhua kaverilleen. Hän varmasti ymmärtää sinua, mikäli pystyy kuvittelemaan tilanteen omalle kohdalleen. Jos kaverin kanssa on vaikeaa puhua, voi tunteistaan ja ajatuksistaan avautua turvalliselle aikuiselle tai soittaa meidän neuvontapuhelimeemme.
Neuvonnan tiimi