Kehon reaktiot orgasmin aikana
Minulla on voimakkaat reaktiot seksuaalisen nautinnon hetkellä. Ne alkavat ilmetä, kun orgasmi lähestyy. Kehossani tapahtuu tahattomia raajojen liikkeitä, rinnat muuttuvat punertavimmiksi ja tulevat tosi herkiksi. Orgasmin aikana jalat ja kädet nytkähtelevät, lantio liikahtelee ja aika usein pääsee pieruja. Ne tulevat, enkä pysty niitä mitenkään estämään. Menen aivan rennoksi, lähes veltoksi. Ennen orgasmia on vaikea hengittää. Orgasmin aikana huokailen voimakkaasti. Olenko reaktioiltani ok?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kehon reaktiot orgasmin hetkellä vaihtelevat paljon henkilön mukaan. Mainitsemasi asiat vaikuttavat kuitenkin täysin tavallisilta ja kuvaamiasi reaktioita ilmenee myös muilla.
On tavallista, että lähellä orgasmia tai orgasmin hetkellä hengitys muuttuu raskaammaksi, keho nytkähtelee ja liikahtelee, seksuaalinen puna nousee ja keho muuttuu rennoksi. Tässä yhteydessä voi myös päästä pieruja. Lisäksi erilaiset äännähdykset ja huokaukset ovat mahdollisia. Mistään näistä reaktioista ei tarvitse olla huolissaan, jos olo tuntuu muutoin kaikin puolin hyvältä.
Mikäli jokin seksuaalireaktioistasi huolettaa sinua tai sinulle heräisi kysymyksiä kehoon liittyen, voi asian ottaa puheeksi terveydenhoitajan kanssa. Kertomasi perusteella voit olla tilanteesi suhteen rauhassa ja nauttia jatkossakin orgasmeista.
Neuvonnan tiimi